Categorii: EvenimenteNoutati

Piste de biciclete in Herastrau

Oooh DA! Pozele din stanga voastra sunt dovada vie ca primaria incepe sa miste ceva si in Herastrau. Primarul Oprescu a promis foarte multi kilometri de piste de biciclete in pacrul Herastrau si se pare ca deja s-a inceput munca pentru acestea.

Pozele au fost facute acum doua zile iar spre surprinderea noastra, angajatii primariei chiar isi dadeau stradania sa le finalizeze cat mai repede. Deocamdata se lucreaza doar la un singur tronson, care porneste de la intrarea Arcul de Triumf si strabate parcul in doua, terminandu-se in bulevardul Aviatorilor (aproape de restaurantul Pescarus). Pista de biciclete este plasata pe mijlocul aleilor, avand doua sensuri de mers (pe unele portiuni pistele de biciclete sunt deviate pe alei diferite). Latimea acesteia nu este foarte mare, o bicicleta reusind sa incapa la fix.

Mai ramane problema oamenilor care vor fi nevoiti sa le accepte si sa se obisnuiasca cu ele si afirmam asta deoarece majoritatea circulau pe acestea fara sa bage de seama ca se afla pe un drum dedicat bicicletelor. Cu timpul, probabil vor deveni constienti de importanta acestor trasee de bicicleta si instinctiv, le vor ceda traficului biciclistilor.

Ne cerem scuze pentru calitatea pozelor, intrucat acestea au fost realizate cu un telefon mobil.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Din pacate se alege solutia ce mai simpla si facila: sa faci piste in toate parcurile si la sfarsit de mandat sa raportezi ca ai facut nu stiu cate zeci de km de piste pentru biciclisti, dar care nu au niciun impact asupra traficului. Ideea este sa folosesti bicicleta ca mijloc de transport, iar pistele din parcuri numai cu transportul nu au legatura...
    Chiar nu e critica gratuita, dar in parcuri ar putea impune o limitare de viteza si atat; in rest bani aruncati si ne vedem la alegeri cu realizari marete, pseudo-piste pentru biciclete ... si eventual cativa copii casapiti de aia dintre noi care se vor comporta pe piasta din parc la fel ca soferii pe care tot ei ii critica.

  • @Mihne: si eu bag viteza de obicei si totusi niciodata nu am intrat in nimeni. Cred ca pistele sunt o idee proasta daca vom fi obligati sa mergem doar pe ele pentru ca strica placerea mersului pe bicicleta.

  • Din toate cele 4 mesajele de pana acum am vazut doar oameni care baga vina. Cautam sa bagam vina orice ar fi, ca suntem romani.
    Frate, e un inceput, e bine ca cineva incepe sa se gandeasca. Logic ca gandeste prost, ca doar acu a inceput.
    Eu zic ca problema e ca strazile n-au fost proiectate suficient de mari pt piste, exista locuri unde sunt stalpi de tensiune, etc. E destul de nasol in unele locuri sa faci pista exact la marginea trotuarului.
    Eu nu cred ca in parcuri ar trebui sa fie voie cu bicicletele pe tot trotuarul. Ar trebui ca in unele zone sa te poti plimba in voie buna dar exista unii biciclisti kamikaze care baga viteza si cu siguranta ar da jos niste oameni daca nu ar trebui sa stea intre alea 2 linii.

  • In unele parcuri interzice mersul cu bicicleta (vezi IOR sau Al. I Cuza, unde e ditamai semnul de interzis, dar normal ca bicicletele sunt in parc)....in unele se fac piste..... Nu prea se pupa strategiile

    Ar trebui sa se promoveze bicicleta in schimbul masinii nu sa faca piste in parcuri.

    O idee:

    Mergem cu niste bannere mari pe biciclete pe pistele acelea de langa dambovita inainte de Unirii- mergem asa linistiti pe langa masinile inghesuite care stau blocate pe sosea...sa inteleaga de ce e buna si bicicleta

    ::))

  • este un lucru bun ca se face ceva in directia asta DAR:

    1) Pistele sunt foarte mici si restrictive, abia are loc o bicicleta pe ele. Sunt sigur ca era mai de bun simt sa faca niste alei sau zone de ciclism. Parcul este indeajuns de mare pentru toti.

    2) Sunt chiar in mijlocul aleilor!? Nu are niciun sens. Logica imi dicteaza ca ar trebui sa fie ca peste tot, intr-o parte a aleilor, pt a evita ca mersul printe liniile strident colorate sa fie amuzamentul incostient al tuturor "plimbaretilor" Sau al copiilor, sau se desparta familiile pe "maluri" etc.

    3) Si din ciclul "ce-i lipsea chelului" cum ne-am obisnuit, vrem sa parem si noi cosmopoliti ca restul europei, numai ca ei chiar au ajuns la nivelul la care se pot ocupa de asemenea maruntisuri ca pistele in parc. Mai bine cautau solutii pt traficul bicicletelor in zonele urbane sau aglomerate sau aplicau niste sanctiuni celor ca blocheaza pistele deja existente.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

4 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma