Cu sezonul de velodrom în toi, echipa Italiei folosește noua bicicletă aero din carbon Pinarello Maat pregătindu-se pentru Olimpiada Tokyo 2020. Pinarello nu e la primul model de velodrom, varianta lor Bolide HR fiind cea cu care Wiggo a stabilit recordul orei în 2015. Dar ei revin pe scenă acum cu noul Maat, mai integrat, mai subțire, mai aerodinamic, mai rigid și mai versatil pentru o gamă largă de cicliști și discipline de velodrom.
Noul model trebuie însă înainte să fie folosit la cursele oficiale UCI și la Olimpiadă să fie aprobat de aceștia și să fie folosit în acest sezon al Cupei Mondiale. Astfel Pinarello, partener tehnic al Echipei Naționale de Velodrom a Italiei, a dezvoltat Maat în timp util pentru etapele de Cupă Mondială de zilele acestea.
Noul model Pinarello pare că e dezvoltat în special pentru probele de Madison și Omnium, spre deosebire de modelul anterior Bolide HR care a fost adaptat din modelul de contratimp. Iar datorită unei creșteri generale a rigidității, echipa va beneficia de avantaje și în probele de Sprint. Geometria Maat seamănă cu cea a modelelor moderne de trail, cu toptube lung și pipă scurtă, pentru a ajuta atleții să obțină poziția agresivă preferată, rămânând însă în limitele regulamentelor UCI.
Integrarea este esența designului modern al bicicletelor aerodinamice iar Maat urmează această tendință cu o integrare mai bună între furcă și cadru.
Noul cadru Maat nu pare mult schimbat față de Bolide HR, păstrând cele mai multe caracteristici ale formei cunoscute Pinarello, dar furca anterioară separată a devenit acum o parte a cadrului. Noua bicicletă de velodrom are tubul superior revizuit, este ceva mai înclinată – lucru destul de rar la bicicletele moderne aero, iar acum are și o prindere internă ascunsă pentru tija de șa dedicată.
Pinarello folosește forma Think Asymmetric pentru a echilibra rigiditatea necesară cicliștilor puternici, cu îmbunătățiri reale aerodinamice pe toate părțile bicicletei. Pinarello a început cu un monobloc cu o legătură foarte rigidă cu chainstay-ul din partea cu transmisia pentru a garanta transferul maxim de putere și a început de acolo să proiecteze cadrul cu eficiență maximă.
Pinarello a folosit pentru Maat în special fibre de carbon hi-mod Torayca T1100 cu țesătră 1K, la fel ca la modelele lor de top, greutatea scăzând față de modelul anterior Bolide HR.
Cea mai mare schimbare de formă sunt brațele mai adânci ale furcii. Pinarello spune că noua furcă nu e doar mai aerodinamică, datorită efectului de stabilizare a curentului de aer ce trece peste aceasta, atât cadrul cât și picioarele ciclistului se vor comporta mai aerodinamic. Brațele mai alungite sunt o consecință a relaxării regulii UCI 3:1 ce permite o adâncime a acestora de până la 75 mm. Forma furcii a revenit la una aerodinamică clasică, ce permite bicicletei să se comporte la viraj ca una de șosea normală.
Integrarea e prezentă și în construcția ghidonului și pipei Maat, unde formele aero dramatice se combină cu ergonomia și ajustabilitatea. Maat are un reach compact de 80 mm și un stack de 125 mm, un flare de 8.5 grade și un drop exterior de 38 cm.
Ghidonul are o formă aerodinamică și zone plate ce permit prinderea confortabilă cu mâna, are și mânere ergonomice pentru o prindere mai solidă iar zona centrală oferă aderență bună și control în timpul manevrelor din Madison. Ghidonul se integrează cu cadrul printr-un set de distanțiere aero ce păstrează proprietățile aerodinamice indiferent de personalizarea cockpit-ului.
Cadrul asimetric Maat din fibră de carbon și aprobatde UCI folosește un gât de furcă conic clasic cu cuvete integrate și poate fi folosit fie cu ghidonul integrat, fie cu unul standard. Monoblocul e cu filet italian iar roțile folosesc ax clasic de velodrom cu șurub, fiind proiectat să accepte foi de până la 66t și anvelope de până la 23 mm lățime, pe roți pline sau cu spițe. Pinarello a anunțat o greutate a cadrului nevopsit de 1350 g, fără să dea o greutate oficială pentru restul componentelor sau a bicicletei.
Noul model de velodrom Maat este deja disponibil la distribuitorii Pinarello, doar sub formă de kit de cadru ce include cadrul, furca, tija de șa și ghidonul integrat. Sunt disponibile 5 mărimi, trei lungimi standard ale pipei și trei scheme standard de culori.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com