Categorii: EvenimenteNoutati

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le auzi chiar de la cei care au pus pe picioare afacerile. Noi nu am auzit povestea prin viu grai, însă am aflat pe baza informațiilor puse la dispoziție că la începuturi, în 1990, Kross era doar un mic magazin de biciclete din Przasnysz, un oraș aflat aproape de capitala Varșovia. Doar 14 ani mai târziu, Kross era deja mai mare producător european de biciclete, cu 1 milion de unități vândute.

Testare serioasă și riguroasă.

Cu toate acestea, în 2007, conducerea ia decizia să se renunțe la producția de masă a bicicletelor ieftine și să se facă investiții într-un departament de cercetare și dezvoltare, astfel încât compania să înceapă să se axeze pe biciclete de calitate înaltă. În 2010, Kross avea o gamă variată de biciclete pentru piața locală, iar în 2016 Maja Włoszczowska obținea prima medalie de argint la Olimpiada de la Rio, concurând pe o bicicletă Kross. Un an mai târziu, ea câștigă Cupa Mondială de XCO. La acea vreme a fost un exercițiu de imagine foarte bun pentru polonezi. Într-un final, cei de la Kross au reușit să exporte marfa și pe alte piețe, 40% din producție ajungând astfel în afară.

În acest moment, fabrica cu linia de asamblare și vopsitoria cuprind un spațiu mare, de 8.000 mp, iar depozitul, nu mai puțin de 33.000 de metri pătrați. Pe lângă aceste informații, mai aflăm că există controlul calității în mai multe stagii ale producției, dar și că cei de la Kross au propriul laborator de teste cât și propria echipă de R&D.

Procesul de asamblare al unei biciclete electrice.
Liniile de asamblare ale bicicletelor.
Producția de cadre din carbon realizată local.

Pentru a înțelege cât de mare este Kross, ar merita menționat faptul că în Polonia au peste 600 de puncte de comercializare în diverse magazine specializate, iar la nivel mondial, aceștia sunt prezenți în peste 50 de țări, prin care chiar America, Australia sau Africa de Sud. Cei mai mulți dealeri într-o țară europeană, în afară de piață locală, se află în Spania: 275 la număr.

Producția de jante se desfășoară în aceeași fabrică.
Cadrele pregătite de vopsit.

În ceea ce privește piața din țara noastră, Kross a menționat că vede un potențial mare aici și dorește să facă investiții pe viitor, pentru a populariza brand-ul și desigur, pentru a crește și vânzările. Momentan, Kross livrează direct din Polonia către dealerii din România, existând doi sales manageri prin care desfășoară activitatea.

Inscripționare cu laser.

Printre cele mai importante noutăți ale anului în curs, sunt noua bicicletă de gravel Esker RS, construită cu un cadru din carbon și testată riguros împreună cu Institutul de Aviație din Varșovia, pentru a obține o bicicletă cât mai aerodinamică deci cât mai rapidă. Bicicleta nu doar că vine cu aceste specificații aerodinamice, însă are o tijă de șa construită special pentru a fi adaptată acestui concept, are o geometrie reglabilă – asemenea bicicletelor full-suspension – având setări pentru Low și High, care modifică lungimea chainstay-ului, a ampatamentului dar și a reach-ului, fiind disponibilă în 5 versiuni de echipare și culoare și putând chiar să găzduiască o furcă cu amortizor.

Alte 5 versiuni de culoare și echipare sunt disponibile pentru versiunea cu cadru din aluminiu a acestui model.

Versiunea cu cadru din aluminiu.

Acest model este foarte important pentru piața din România, mai ales că gravel-ul este în continuă creștere.

O altă noutate importantă este reprezentată de noul e-bike Kross Moon, cu un cadru construit din carbon și o cursă de 150mm, motor Shimano EP801 cu o greutate de 2.8 kg și un cuplu de 85 Nm care-și trage energia dintr-un acumulator de mare capacitate, de 630Wh. Cadrul este compatibil cu urechea UDH, poate găzdui o roată de 27.5 sau 29, cât și un disc cu un diametru de 200mm.

Modelul Moon în versiunea de top.

Iar în ceea ce privește MTB-urile convenționale, Kross a lansat pentru anul în curs noul Level, al cărui review îl veți putea citi în curând pe freerider.ro. De principiu geometria este complet nouă, are un top tube cu o poziție mai joasă, un headtube conic, cabluri trase prin interiorul cadrului și este compatibil atât cu furci de 100 cât și de 120mm.

Ultima, dar nu cea din urmă, este noua cursieră Vento, construită integral din carbon, cu o furcă și o tijă de șa din același material ușor, dotată cu un cockpit integrat, o transmisie Shimano 2×12 electronică, roți FSA Trimax 35 și diverse componente FSA. Aceasta este disponibilă desigur și într-o echipare mai jos plasată cât și în versiunea cu cadru din aluminiu.

Poți descoperi întreaga gamă de biciclete Kross pe site-ul oficial.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

51 de minute in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

2 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

2 zile in urma