Otso Warakin – gravel bike din inox de la Wolf Tooth Components

Dacă piaţa e relativ plină de cadre din oţel şi din titan, cele din inox sunt destul de rare, lucru datorat în special preţului destul de mare. Inoxul este un material de nişă în special datorită preţului destul de mare. Cadrele de inox însă oferă confortul celor din oţel combinat cu rezistenţa la coroziune a celor din titan. Preţul însă se apropie de cel al modelelor din titan.

Osto Warakin au reuşit să producă nişte cadre din inox la un preţ destul de normal, mai ales că bicicletele au nişte detalii tehnice foarte interesante!

Otso nu este altceva decât divizia de biciclete a companiei destul de cunoscute Wolf Tooth Components, producător de componente inovatoare pentru transmisie. După ce au introdus pe piaţă Voytek, un fatbike din carbon deosebit de interesant, acum ei oferă acest gravel bike din inox, la fel de spectaculos. Pentru a obţine un preţ mai mic, inoxul este prelucrat la rece, lucru care îi întăreşte şi rezistenţa.

Pe lângă cadrul deosebit, Warakin primeşte sistemul de dropout-uri Tuning Chip care permite într-un mod ingenios modificarea lungimii chainstay-ului, spaţiului pentru anvelope şi mici modificări ale înălţimii monoblocului şi ale unghiului furcii. De asemenea sistemul Tuning Chip este în teste pentru a oferi şi posibilitatea de a folosi bicicleta cu o transmisie single speed. Lungimea chainstay-ului poate fi reglată la 420, 430 şi 440 mm iar cadrul acceptă anvelope de 50 mm în lungimile de 430 şi 440 mm.

Warakin e disponibilă deja în două variante de echipare, cu Shimano 105 la preţul de 3199 USD şi cu Shimano Ultegra mecanic la 4399 USD. Cadrul cu furca din carbon este de asemenea disponibil la preţul de 1799 USD. Pot fi comandate separat şi diverse componente cum ar fi roţile Industry Nine, piesele de transmisie WTC şi anvelopele Schwalbe. Dimensiunile disponibile sunt 49, 52, 54, 56, 58 şi 60 cm. Greutatea bicicletei de 56 cm este de 10.35 kg pentru modelul cu 105 şi 10.15 kg pentru cel cu Ultegra. Greutatea cadrului în mărimea 54 este de 2120 g iar cea a furcii este de 490 g.

Iată câteva detalii tehnice de la producător:

  • Sistemul patentat Tuning Chip dezvoltat de Wolf Tooth Components oferă posibilitatea modificării lungimii chainstay-ului cu 20 mm. Cel de 420 mm face ca bicicleta să se comporte ca un ciclocros agil şi distractiv în timp ce la 440 mm ea se transformă într-o bicicletă stabilă de tură sau de gravel. Există şi o poziţie intermediară de 430 mm. Modificarea se face simplu şi durează sub 2 minute.
  • Combinaţia dintre inoxul folosit şi o geometrie bine studiată oferă un confort deosebit al rulării
  • Calitatea finisajului inoxului şi logo-urile în relief oferă un aspect clasic ce se va păstra pentru o viaţă. Vopseaua argintie mată de pe furcă se asortează perfect cu cadrul
  • Există prinderi diverse pentru cabluri, 3 bidoane, aripi, portbagaje şi genţi de cadru
  • Pot fi folosite cămăşi de cablu complete pentru funcţionare impecabilă pe orice vreme
  • Cadrele sunt proiectate de echipa de ingineri Otso şi fabricate într-una dintre cele mai performante fabrici de cadre din oţel din Taiwan. Toate bicicletele sunt inspectate şi montate în Minneapolis, USA
  • Cadrul acceptă anvelope de 40 mm cu chainstay de 420 mm şi de 50 mm pentru 430-440 mm
  • Cadrele şi furca au garanţie de 5 ani
  • Bicicletele pot fi îmbunătăţite cu componente de la Industry Nine, Wolf Tooth, Enve şi Schwalbe

Mai multe informaţii găsiţi pe pagina producătorului.

Informaţii şi imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma