Categorii: CursiereNoutati

Orbea a lansat o nouă cursieră Avant, cu cadru din aluminiu integrat

Cursiera populară endurance de la Orbea, modelul Avant, a primit o nouă versiune transformându-se într-o cursieră all-road modernă din aluminiu. S-a renunțat la modelul din carbon, rămânând versiunile accesibile Avant din aluminiu, care sunt la lansare probabil cele mai ieftine cursiere complet integrate de pe piață, cu rutarea cablurilor internă. Se pare că ascunderea totală a cablurilor nu mai e o caracteristică a cursierelor de top din carbon.

Orbea a lansat în ultimele zile modelele premium de XC din carbon Oiz și Alma dar și noua cursieră Orca. Avant e complet opusă acestora, folosind tuburi din aluminiu hidroformat cu spațiu pentru anvelope mari, care să îi permită ieșiri în afara asfaltului.

Noua Avant e destinată să fie totuși o cursieră de șosea performantă, la fel ca modelul de top Orca, doar că are o geometrie mai relaxată și spațiu pentru anvelope mai mari. Modelul e disponibil în 7 mărimi între 47-60 cm.

Ideea redesenării modelului Avant a fost să se creeze o bicicletă perfectă pentru cei ce vor să înceapă ciclismul de șosea. Cei pasionați se vor orienta spre Orca, dar cei ce caută confort și versatilitate se vor uita și spre Avant.

Orbea a lucrat însă mult la detalii. Dacă până acum integrarea completă a cablurilor era prezentă doar pe modele de multe mii de euro, acum o putem regăsi pe o cursieră de 1100 Euro cu echipare Claris cu 8 pinioane și frâne pe disc mecanice. Niciun cablu nu e vizibil la exterior, cu excepția chainstay-urilor unde cablurile sunt rutate sub acestea.

Cadrul Avant folosește tuburi hidroformate, triplu trase, cu grosime variabilă. Are headtube mare, monobloc filetat, tijă de 27.3 mm și rutare internă unică de la cuvete până la monobloc.

Avant a primit aspectul curat al bicicletelor premium datorită soluției de cuvete Acros ICR, aceiași ca pe Orca, însă aici sunt folosite ghidoane și pipe marca proprie, separate, cu rutarea cablurilor făcută printr-un set de distanțiere speciale pentru cuvete, acestea orientând cablurile prin interior, prin headset, spre downtube. Orbea spune că sistemul e complet silențios și e compatibil cu transmisii mecanice și electronice și cu frâne mecanice și hidraulice.

Avant are o nouă furcă cu frânare pe disc. Pe lângă rutarea internă a frânei, spațiul pentru anvelope e mai mare și sunt prezente puncte ascunse de prindere pentru aripi.

Cel mai important element poate este spațiul pentru anvelope de pe noul Avant, care acceptă modele de până la 35 mm. Aceasta este de fapt cam noua normă pentru cursiere endurance și all-road, așa că se pot monta orice modele, de la cele de viteză până la cele de 33 mm de ciclocros sau unele combinate în genul Scwhalbe G-One, capabile de șosea și puțin offroad.

Anvelopele mai late înseamnă confort superior, control mai bun, rezistență mai mică la înaintare și posibilitatea de a rula pe drumuri mai proaste.

Se pare că Avant va avea posibilitatea de a fi echipată și cu ghidoane cu riser, similare cu cele de pe noua Orca TEAM, pentru un confort superior.

Avant este disponibilă în trei echipări cu frâne pe disc ce includ toate elementele de integrare descrise, plus două modele și mai ieftine, cu frâne pe jantă, cu aceiași geometrie și cu spațiu similar pentru anvelope dar cu rutare a cablurilor clasică și cu prețuri ce încep de la 900 Euro.

Avant H60-D e cel mai ieftin model ce aduce noutățile tehnice. La 1100 Euro acesta e echipat cu transmisie Shimano Claris 2×8 (50/34 x 11-32t), frâne Tektro mecanice pe disc și anvelope Vittoria de 28 mm pe roți Orbea, dar toate cablurile sunt integrate!

Avant H40-D costă 1300 Euro și trece la transmisia Tiagra 2×10 cu frâne mecanice pe disc Tektro, dar cu posibilitatea de upgrade la frâne hidraulice.

Avant H30-D este modelul de top. La un preț de 1700 Euro, aceasta vine cu transmisie mecanică și frâne hidraulice Shimano 105 2×11.

Cel mai ieftin Avant este însă H50, la 800 Euro, echipat cu frâne pe jantă și transmisie Sora 2×9.

Există și modelul Avant H30 care la 1200 Euro oferă frâne pe jantă și transmisie 105 2×11.

Modelele Avant nu sunt incluse în programul de personalizare a graficii MyO, dar au optiunea de a modifica anumite componente cum ar fi anvelopele, transmisia și cockpit-ul înainte de comandă. Cadrul Avant are garanție pe viață, la fel ca toate celelalte modele Orbea.

Mai multe informații și prețuri în lei găsiți pe pagina producătorului.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma