Brand-ul suedez Ohlins a cucerit scena de downhill în anii anteriori, cât și în prezent. În acest an, fac un pas important, anume, debutul în segmentul de cross-country cu noile suspensii ale caror cursă este de 100 mm sau 120 mm.
Acest debut vine cu furca Ohlins RXC34 și amortizoarele TXC1 și TXC2 pe aer. Furca RXC34 dispune de noul cartuș OTX14, care este foarte ușor și are trei opțiuni de modificare a compresiei. Aceste trepte pot fi acționate via unei manete poziționată pe ghidon sau manual.
În completare, rebound-ul și low-speed-compresion-ul a furcii Ohlins RXC34 pot fi adjustate extern, cum suntem obișnuiți, iar progresivitatea poate fi modificată via token-urilor, care intră în camera de aer negativă și pozitivă.
Una peste alta, Ohlins oferă 3 variante pentru această furcă. Diferența dintre fiecare este greutatea și prețul. Prima opțiune este cea construită din aluminiu, care vine la prețul de 1.495 euro și are o greutate de 1.598 grame. Dacă vrei ceva un pic mai ușor, poți opta pentru varianta construită din carbon. Cântărește 1.496 grame și costă 1.695 euro. A treia opțiune este cea mai ușoară, varianta de carbon Race care cântărește cu 20 grame mai puțin decât cea anterioară. Din păcate, aceasta nu poate avea cursa suspensiei de 120 mm.
Desigur, în combinație cu furca Ohlins RXC34 vin amortizoarele TXC1 și TXC2. Cele două amortizoare sunt identice în termeni de design, detalii și adjustări, singura diferență fiind volumul. TXC1 este mai subțire, mai ușor și este mai progresiv, pe când TXC2 este mai universal.
Similar furcii, amortizoarele dispun de cele trei adjustări ale compresiei pentru diferitele situații întâlinte pe traseu. De asemenea pot fi acționate via unei manete sau manual. Cursa, poate fi modificată cu ușurință pentru ca amortizorul să fie compatibil cu cât mai multe modele de cadru diferite.
Greutatea acesteor piese este modestă, adică 245 grame pentru modelul TXC1, iar modelului TXC2 i-au fost adăugate 10 grame.
via Ohlins
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…