Pentru 2012 și 2013, Shimano aduce laolaltă două tehnologii de vârf: Alfine și Di2. Prima este setul de componente premium pentru oraș/touring cu un aspect elegant și o gamă variată de viteze integrate în butucul de spate. Cea de-a doua este Di2, sistemul electronic de schimbare a vitezei, călit în prima linie a ciclismului de către rutierii profesioniști și cu eficiență dovedită. Practic, schimbi viteza cu o simplă apăsare a unui buton, indiferent de condițiile de afară.
Avantajele alăturării acestor două nume importante sunt evidente: schimbatul vitezelor devine o joacă de copii și precizia este una cu care nu te-ai mai întâlnit până acum. Ca să nu mai zicem că poți schimba vitezele chiar și dacă stai pe loc, în cazul schimbătorului integrat în butuc. Comutatorul electronic (SW-S705) oferă viteză de schimbare superioară și este mai ușor de acționat decât corespondenții săi mecanici. Mai mult, există un afișaj (SC-S705) care indică raportul pe care te afli și nivelul bateriei.
Manetele de schimbător compacte oferă un aspect degajat și simplu ghidonului. Nici cablul (EW-SD50) care pornește de la acestea spre schimbător nu este un motiv de îngrijorare, dat fiind faptul că este larg și, indiferent de poziția ghidonului, nu este tensionat. Totodată, cablurile sunt etanșe. Manetele Alfine Di2 sunt disponibile și în varianta pentru ghidon de cursieră, oferind astfel posibilitatea de a da o notă sportivă bicicletei tale cu schimbător în butuc.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…