Pe lângă noul grup pe 12 pinioane Deore M6100, Shimano a mai prezentat azi câteva componente noi în grupurile de top dar și în cele ieftine de MTB.
Pentru a oferi un chain line perfect pentru butucii spate de 157 mm, Shimano introduce un angrenaj nou. XTR FC-M9130-1 este un angrenaj 1×12 ușor, cu prindere direct mount și ax Hollowtech II, cu foi Dynamic Chain Engagement+ pentru o retenție și o angrenare excelente. FC-M9130-1 este adaptat la un chainline de 56.5 mm, acceptând anvelope mai late, însă factorul Q a rămas destul de mic, de 171 mm. Acest lucru e obținut prin folosirea brațelor cu profil redus din seria XTR FC-M9100 ce oferă un chainline mai mare fără a afecta biomecanica pedalatului.
Un nou angrenaj pentru 12 pinioane dublu va fi disponibil în 2020. Modelul de clasa Deore FC-MT610-2/B2 vine cu foi 36-26T pentru butuci spate de 142 și 148 mm și cu lungimea brațelor de 170 sau 175 mm.
Noile angrenaje vor oferi utilizatorilor și producătorilor alegerea a 22 de angrenaje diferite pentru 12 pinioane de la Shimano. Este vorba de 14 angrenaje 1×12 (câte trei din fiecare grup XTR, DEORE XT, SLX și DEORE, plus două opțiuni non-serie) și 10 angrenaje 2×12 (câte două de la XTR și SLX și două non-serie).
Au fost completate și colecțiile de roți și butuci pentru 12 pinioane. Un nou set de roți MICROSPLINE tubeless din aluminiu (WH-MT601) din clasa DEORE vor fi disponibile în versiuni de 29 și 27.5, cu butuci 100/142 mm sau 110/148 mm (greutatea pentru setul 29 cu butuc spate de 148 mm e 2230 g).
Vor fi disponibili și 2 butuci entry-level MICROSPLINE. Modelul MT410 vine în versiuni de 142 și 148 mm cu ax E-Thru iar MT401 vine cu 135 sau 148 mm și QR clasic. Ambii butuci vin în variante pentru 28, 32 și 36 de spițe.
Aceste adăugări fac să exite acum 5 seturi complete de roți pentru 12 pinioane de la Shimano (de la modelul DEORE XT până la noile WH-MT601) și nouă opțiuni de butuci pentru 12 pinioane MICROSPLINE (de la XTR la noul MT401).
Au fost lansate și 3 etriere de frână flat mount cu 2 pistoane, pentru XC. Acestea sunt proiectate pentru a fi compatibile cu noile chainstay-uri ușoare și oferă aceiași putere de frânare ca modelele post-mount cu 2 pistoane pentru XC: XTR (BR-M9110), DEORE XT (BR-M8110) și SLX (BR-M7110) au fost toate introduse pe piață, fiind compatibile atât cu plăcuțe de rășină cât și metalice, cu sau fără radiator. Modelul XTR e disponibil pentru discuri de 140 și 160 mm în timp ce DEORE XT și SLX acceptă și discuri de 180 mm.
Regăsite pe MTB-urile mai ieftine și bicicletele de oraș, componentele ALIVIO și TOURNEY funcționează excelent și sunt fiabile. Noul grup ALIVIO M3100 vine tot în variante 2×9 și 3×9, dar cu manete, schimbătoare și foi noi ce includ tehnologii cum ar fi poziționarea Shadow RD a schimbătoarelor, manete cu tehnologia 2-Way Release și Rapidfire Plus Mono cu afișaj grafic, plus componente de transmisie cu tehnologia HG Hyperglide pentru a face schimbările de viteze mult mai fine.
Noile componente TOURNEY vin în variantele 3×7 și 3×6 viteze cu manete REVOSHIFT noi, freewheel mai rezistent la coroziune și deraioare cu aspect mai sportiv, cu indexare SIS și cu funcționare foarte precisă, în variantele 12-18/32 sau 14-28/32.
Toate componentele vor fi disponibile începând cu iulie 2020. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…