Fără îndoială, noul Prowler reprezintă piesa de rezitență în gama KTM 2020. Bicicleta de All-Mountin/Enduro cu roți de 29 de inch, arată absolut senzațional, atât în fotografii cât și în realitate, iar artificiile de design pentru triunghiul anterior al cadrului dau o notă futuristică acestei biciclete. Am întâlnit-o la Eurobike Media Days, însă din păcate exemplarul expus nu a putut fi testat pe traseu.
Chiar și așa, am avut suficient timp să stau s-o admir și să contemplez asupra faptului că bicicleta aceasta va scoate KTM-ul din anonimat în segmentul AM/EN. Cadrul pare extrem de solid, bicicleta implorând să fie călărită la modul cel mai barbar. Dar pentru asta trebuie să fii în stare să faci acest lucru, iar mai apoi, să ai și ocazia. În echiparea de față, aceasta venea cu amortizoare Fox din gama Performance, cu noile frâne Shimano SLX cu 4 pistoane (!) și noua transmisie Shimano XT, care apropo, funcționează incredibil.
Tot în cadrul evenimentului, am avut ocazia să vedem și noul hardtail Myroon, cu roți de 29, pentru XC cât și noul Scarp pe care am reușit să-l luăm la o tură – extremă aș spune.
Scarp-ul a ajuns pe traseul negru din Kronplatz, cu ale sale suspensii de 100/95mm, un pic cam mult pentru scopul în care a fost construită această bicicletă, însă a fost o tură pe care a dus-o la bun sfârșit, ce-i drept – mai încet decât în cazul uneia cu suspensii mai mari.
Este extrem de agilă și de ușoară pentru un full-suspension, iar poziția acesteia este orientată mai degrabă către maratoane și competiții de XCO – așa dar extrem de sportivă, decât către coborâri lungi și abrupte. Îmi tot spuneam aceste lucruri când anvelopele ceva mai înguste treceau razant peste pietrele de pe traseul ales.
Galeria foto cu noul Myroon, în versiunea de top, echipat cu noul Shimano XTR.
O altă abordare interesantă a austriecilor a venit odată cu modelul Ultra, un hardtail pentru trasee dificile, cu un top tube lung și cu o furcă cu o cursă mare, special construită pentru băieții răi cărora nu prea le pasă de șirea spinării și nici de traseele simple. Este o bicicletă hardcore, solidă, care este echipată cu roți de 29 de inch, o furcă Rock Shox și o transmisie Shimano SLX.
În ceea ce privește e-bike-urile, cei de la KTM mizează pe noul Macina Team, un hardtail cu un cahinstay ceva mai scurt pentru un plus de sportivitate dar și pe noul full-suspension Kapoho, ambele dotate cu noua motorizare Bosch 2020 pe care am testat-o chiar pe un KTM și pe care o vom prezenta într-un articol ulterior pe electrobike.ro. Ambele modele sunt solide și au un aspect care exprimă durabilitate, țevile fiind mai groase.
Acestea au fost modelele expuse de KTM la Eurobike Media Days. Nu multe și din păcate, doar câteva dintre acestea puteau fi încercate la o tură. De cursiere nu m-am atins, dar noutățile în ceea ce privește acest segment vor fi puse la dispoziția publicului la ediția de toamnă a Eurobike-ului, de la Friedrichshafen, acolo unde vor fi prezentate toate bicicletele din segment.
Importator KTM în România: 1KTM.ro
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…