Noutăți în gama MTB de la Ghost

Producătorul german Ghost și-a orientat gama de MTB pentru anul 2017 pentru aventură și explorare, folosind sistemul de suspensie AMR introdus anul trecut. Au introdus pe AMR roți de 29 și au creat și o versiune cu anvelope 27.5+, H AMR, care funcționează și cu anvelope de 29. În gama hardtail s-au făcut schimbări asemănătoare, Asket rămânând cu opțiunea de roți de 29 și cu o versiune de aluminiu. A fost introdus însă și modelul complet nou Rocket cu roți de 27.5+ care, la fel cu modelul H AMR, poate fi echipat compet pentru aventură.

H AMR este bicicleta destinată aventurilor în backcountry, fiind echipată cu anvelope 27.5+ și cu posibilitatea de a monta roți de 29. Cursa suspensiei este de 140 mm la ambele roți și va fi disponibilă atât cu cadru din carbon cât și din aluminiu, dar triunghiul spate este din aluminiu la ambele versiuni. Geometria suspensiei nu poate fi modificată. Butucii sunt de tip Boost.

Bicicleta va fi disponibilă și cu echiparea specială X, cu o cutie de viteze P1.18 Pinion cu 18 trepte și cu pachet complet de genți pentru a pleca în orice aventură. Roata față va fi echipată cu butuc cu dinam pentru a alimenta GPS-ul sau/și sistemul de iluminat. Cadrul va fi doar din aluminiu dar suspensia nu va mai putea fi modificată datorită prinderii pentru cutia de viteze.

Gențile au fost dezvoltate împreună cu firma cehească Pinguin și vor fi disponibile prin rețeaua Ghost pentru toți utilizatorii de AMR.

Modelului de anul trecut SL AMR de 27.5 i se va alătura unul cu roți de 29, disponibil cu cadru de carbon sau aluminiu. Cursa va fi tot de 130 mm. Modelul cu roți de 27.5 va rămâne neschimbat.

Modelul cu cursă de 150 mm SL AMR X va rămâne de asemenea neschimbat, cu roți de 27.5 și cadru din carbon sau aluminiu. Va primi însă și o versiune cu roți de 29, cu cadru doar din aluminiu și cu cursa spate de 140 mm. Modelele cu roți de 29 vor fi foarte rigide datorită butucilor Boost.

Aceleași idei au fost aplicate și în gama hardtail unde a apărut modelul Rocket de 27.5+. Acesta este o versiune modificată a modelului Asket, pentru a permite folosirea de anvelope 27.5×2.8, dorind să fie o bicicletă ieftină de intrare în gama plus. Butucii vor fi de asemenea de tip Boost.

Va exista de asemenea o versiune Rocket X cu cutie de viteze Pinion C1.12 și cu un set personalizat de genți și dinam în butucul din față. Cei care au îndoieli în a monta o geantă imensă de șa pe o tijă dropper sunt asigurațoi că aceasta va funcționa dacă bucla de prindere inferioară a genții este lăsată mai largă. Este totuși greu de imaginat că tija nu va fi afectată în timp de greutatea suplimentară.

În gamă mai rămâne hardtail-ul standard Asket care anul trecut era disponibil doar cu cadru din carbon și roți de 27.5. Anul acesta va primi două noi versiuni din aluminiu, cu roți de 29 sau 27.5 și cu butuci Boost. Și modelul de carbon va primi de asemenea butuci Boost.

Este anunțat pentru 2017 și un model de eMTB 27.5+ full suspension cu cursă de 1400 numit Kato FS care va folosi sistemul STePS E8000 de la Shimano.

Toate modelele vor avea headset tapered cu rulmenți interni, monobloc PressFit 92 și tijă dropper de 31.6 mm.

Mai multe informații vor fi disponibile pe pagina producătorului.

Informații preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma