Noul Sram X1: sistem de transmisie 1×11 mai ieftin

Noul X1 este mai ieftin decât modelele superioare din gama Sram, mai precis XX1 și X01. Însă nu atât de ieftin pe cât te-ai aștepta. Era firesc ca Sram să lanseze un model mai atractiv din punct de vedere al prețului decât cele două menționate mai sus, însă aici nu este vorba despre un entry-level, ci mai degrabă de un sistem de transmisie mid- spre top-level.

Prin comparație, întregul sistem de transmisie cu 1 foaie și 11 pinioane X1, costă cu 334 de euro mai puțin decât Sram XX1 și cu 215 euro mai puțin decât Sram X01, prețul recomandat fiind de 947 de euro. Pe de altă parte, acesta este cu 300 de grame mai greu decât modelul de top și cu aproximativ 200 de grame decât Sram X01. Iar aceste cifre parcă sunt corelate cu prețurile. În mare, Sram vrea să aducă experiența 1×11 mai aproape de public cu lansarea noului sistem de transmisie, însă este clar că mai avem de așteptat modelul care va fi cu adevărat accesibil.

Din punct de vedere al prețului, Sram X1 ar urma să se plaseze între gamele X9 și X0 sau între Shimano XT și XTR.

Angrenajul

În ceea ce privește anrenajele, vor exista două versiuni: Sram X1 1400 și X1 1000. Primul va avea brețele sculptate pentru o greutate mai mică, reușind să pună astfel pe cântar 800 de grame cu tot cu rulemenți și foaia de 32 de dinți, fiind oferind pentru 233 de euro. Modelul X1 1000 pune pe cântar 850 de grame și costă 177 de euro. Va exista de asemenea și o versiune pentru Fat Bike-uri.

Foile vor putea fi achiziționate în mai multe versiuni, cu 30 până la 38 de dinți. Vor fi dotate cu tehnologia X-Sync împrumutată de la modelele mai sus plasate în gamă, cu dinți groși și subțiri dispuși alternativ, pentru a menține lanțul pe foaie fără a fi nevoie de un chain guide.

Schimbătorul de pinioane

Acesta va cântări cu doar 4 grame mai mult decât modelul din gama X1, mai precis 256 de grame. Este disponibil doar în culoarea enagră și va dispune de două rotițe X-Sync cu câte 12 dinți. Tehnologia Type II și posibilitatea de a bloca patina pentru a facilita demontarea roții de spate, sunt la bord.

Diferențele între acest model și cel de top se fac la nivel de rulmenți dar și la nivel de materiale utilizate sau finisaje. Prețul schimbătorului este de 205 euro.

Caseta de pinioane

Contrar modelelor de top, doar ultimele 3 pinioane sunt construite dintr-un singur bloc CNC. Restul de 8 pinioane sunt nituite. Caseta este disponibilă într-un singur format: 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42, cântărește 315 grame și costă 278 euro.

Poate fi achiziționată doar în culoarea neagră.

Shifter

Maneta pentru schimbarea vitezelor va avea o carcasă din aluminiu, va cântări 121 de grame și va costa 72 de euro. Este compatibilă cu matchMakerX.

via Sram

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

6 ore in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

5 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma