Noul Specialized Enduro, cu suspensii Ohlins şi 4 dimensiuni de roţi

Specialized a pregătit o mare surpriză: noul Enduro, o variantă îmbunătăţită şi adusă la zi a celebrei biciclete de trail, cu diferite opţiuni de roţi pentru toate gusturile.

După cum era simplu de ghicit, există acum versiuni cu anvelope +. Astfel, sunt disponibile două tipuri de cadru, unul pentru roţi de 29/27.5+ şi unul pentru roţi de 27.5. Modelul de 27.5 acceptă anvelope destul de late, de 2.6. Modelul 29/27.5+ va fi disponibil în echiparea originală doar cu roţi de 29, în schimb modelul 27.5 va fi disponibil la alegere cu anvelope de 2.3 sau de 2.6, janta fiind pentru ambele de 30 mm. Pentru cei ce doresc anvelope +, Specialized recomandă înlocuirea roţilor modelului de 29, acesta acceptând dimensiuni până la 27.5×3.0 sau 29×2.5!

Diferenţa între cele două cadre o regăsim şi la geometrie şi cursa suspensiei, modelul de 29 având cursă de 165 mm în spate şi 160 mm în faţă, în timp ce modelul 27.5 are cursă de 170 mm la ambele roţi. Ambele cadre oferă unghi mic al furcii, chainstay-uri scurte şi monobloc coborât, în conformitate cu tendinţele actuale.

Forma X-Wing a cadrului a fost îmbunătăţită pentru a funcţiona cu o cursă mai lungă. Modelele S-Works şi Pro vor avea cadre din carbon Fact 11, modelul Elite Carbon va folosi fibre Fact 9 pentru triunghiul spate şi aluminiu M5 pentru cel din spate, versiunea Comp având cadrul complet din aluminiu M5.

Cadrele din carbon primesc SWAT Box, un mic compartiment de transport sub suportul de bidon, unde pot fi păstrate scule, mâncare sau echipament de rezervă.

Enduro foloseşte în continuare sistemul de suspensie FSR, dar cu îmbunătăţiri pentru o rezistenţă mai bună. Toţi rulmenţii sunt acum de aceiaşi dimensiune şi dublii. Rutarea tuturor cablurilor este internă, iar cablul pentru deraior a fost modificat să treacă peste monobloc nu pe sub acesta. Pentru a face loc anvelopelor late, toate cadrele su butuci Boost 148×12 pe spate şi Boost 110 pe faţă. Monoblocul este cu filet, de 73 mm.

Enduro Photos_Bikee modelele folosesc un amortizor spate RX Tuned cu Autosag, modelele S-Works şi Pro primind modelul STX22 RX All Mountain de la Ohlins. Versiunea S-Works primeşte şi furca Ohlins RXF 36 cu amortizor în ambele braţe, 3 camere de aer şi butuc Boost 110×15 mm. Furca este compatibilă 27.5+, deci ar trebui să accepte anvelope 27.5×3.0.

Toate modelele au transmisie 1x, ghidon de 780 mm, tijă de şa Command Post IRcc, frâne SRAM Guide, jante de 30 mm şi anvelope cu structură GRID. Nu există posibilitatea de a monta deraior în faţă.

Anvelopele Butcher şi Slaughter vor fi oferite acum, pe lângă mărimile 27.5×2.8, în dimensiunea 27.5×2.6, un compromis bun pentru cei ce au îndoieli dacă să treacă pe dimensiuni +.

Cadrul va fi oferit şi separat în ambele variante. Culoarea standard este negru sau portocaliu/galben, modelul multicolor din imagine fiind oferit în versiune limitată. Cadrele vin cu amortizor Ohlins STX, chain guide iar modelul serie limitată vine şi cu tija Command Post IRcc. Preţul va fi de 3.500 USD.

Modelul S-Works va avea  preţul de 8.500 USD, cadrul complet din carbon, transmisie SRAM XX1 Eagle 1×12 şi roţi cu jante Roval Traverse hookless din carbon.

La un preţ de 6.500 USD va fi oferit modelul Pro, tot cu transmisie SRAM Eagle 1×12, dar versiunea X01. Roţile sunt din aluminiu, tot modelul Roval Traverse. Cadrul este tot din carbon Fact 11.

La preţul de 4.400 USD modelul Elite are spatele din aluminiu şi faţa din carbon Fact 9 iar transmisia este SRAM GX 1×11.

Cel mai ieftin model este Comp, la preţul de 3000 USD, cu cadru complet din aluminiu fără SWAT Box şi cu transmisie SRAM GX/NX 1×11.

Mai multe informaţii puteţi găsi pe pagina producătorului.

Informaţii şi imagini preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

o zi in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

3 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

3 zile in urma