Rose a lucrat intens la noua versiune a modelului Soul Fire, modificând atât geometria cât și aspectul bicicletei. Inițial, bicicleta a făcut parte din categoria super-enduro, adică un full-suspension pentru ture, cu o cursă mare a amortizoarelor. În noua versiune, bicicleta va avea un reach mai mare, cu 20 de mm, dar și un unghi al headtube-ului cu 1.5 grade mai mic, acesta măsurând în prezent 64.5 grade!
Cu ajutorul unui sistem Flip Chip, cursa basculei poate fi mărită de la 180 la 190 de mm, asigurând astfel rezerve mari, chiar și pentru un traseu de downhill, nu neapărat de enduro. De fapt, această bicicletă nici nu mai are prea multe în comun cu o bicicletă de enduro, ci mai degrabă cu una de freeride. Dacă optezi pentru cursa de 190mm, aceasta va fi mai puțin progresivă, unghiurile head tube-ului și seat tube-ului se modifică, iar angrenajul este mai aproape cu 2 mm de sol. Bascula este de asemenea lungă, măsurând nu mai puțin de 433 mm.
Nu există prindere pentru un schimbător de foi, în schimb prinderea roții de spate se face după noul standard boost, axul măsurând nu mai puțin de 148mm. Această caracteristică oferă o rigiditate mai mare dar și o stabilitate crescută. Din păcate, bicicleta nu va putea fi comandată direct din fabrică cu o tijă de șa reglabilă, însă aceasta poate fi adăugată ulterior, existând o trecere specifică prin cadru pentru montarea uneia.
Prețurile pornesc de la 2.299 de euro, pentru o echipare cu Sram GX1 (1×11) și pot ajunge până la 4.099 de euro, pentru o echipare cu Sram X01 și cu furcă Fox 36 Float FIT, cu o cursă de 180mm.
via Rose