Noul Pivot LES Singlespeed oferă geometrie modernă și un cadru ușor, cu o singură viteză

În această vară Pivot a transformat modelul lor hardtail LES într-o mașină de competiție XC veritabilă, renunțând însă la dropout-urile lor Swinger II. Asta a însemnat dispariția posibilității de a monta pe bicicletă transmisie single speed și lipsind-o de unele dintre cele mai reușite dropout-uri cu culisare de pe piață, dar asta s-a schimbat acum. LES Singlespeed primește același cadru nou SL, dar pe acesta sunt montate dropout-urile Swinger II, rezultatul fiind un MTB modern, mai ușor și single speed. Iar pentru doritori, se poate monta și un schimbător spate.

Practic, LES SS este cadrul LES SL dar cu alte dropout-uri. Asta face cadrul mai ușor cu câteva sute de grame față de modelul anterior, la fel ca în cazul SL-ului. Orice urmă de material care nu e necesar a fost înlăturat. Monoblocul nu mai are componente din aluminiu adăugate, la porturile cablurilor se regăsesc foarte puține piese din aluminiu iar cuvetele se montează direct pe cadru.

Chiar și dropout-urile Swinger II au fost ușurate, folosindu-se de materialul cadrului în partea din spate.

Cadrul păstrează toate porturile, având totul rutat intern. Există spațiu pentru o tijă dropper, frână spate și chiar și pentru schimbător sau cabluri Di2.

Doritorii pot monta o ureche de schimbător pe dropout-ul Swinger II dacă doresc să convertească modelul într-unul cu mai multe viteze. Există chiar și rutare pentru schimbător față Shimano Sideswing, în caz că se dorește așa ceva. Dropout-urile Swinger II oferă spațiu pentru butuci Boost 148 mm cu ax thru standard filetat. Poziția axului e păstrată cu două șuruburi mari pe ambele părți, aceasta putând fi schimbată prin detensionarea șuruburilor și rotirea șuruburilor indexate de poziționare din spatele fiecărui dropout.

Avantajul acestui design este că nu se schimbă poziția monoblocului față de șa când se tensionează lanțul. Se schimbă însă puțin lungimea chainstay-ului, însă ar trebui să ofere posibilitatea unei variații de 3-4 dinți la pinion înainte să fie nevoie de schimbarea lungimii lanțului.

LES SS este disponibil într-o singură echipare, doar cu roți de 29. Modelul primește roțile Stans NoTubes Crest cu anvelope Maxxis Ardent Race de 2.35 în față și 2.20 în spate, însă încape și în spate 2.35. Transmisia e formată din angrenajul Race Face Aeffect R din aluminiu cu foaie CINCH pentru 11 viteze de 32 de dinți, împerecheată cu un pinion de 18 dinți Wolf Tooth Components dotat cu distanțiere de metal pentru poziționare precistă. Lanțul este Shimano de 11 pinioane, ceea ce reduce greutatea față de lanțurile groase și grele de pe alte modele singlespeed. Lanțul fiind mai îngust, nu se va mai deplasa prea mult lateral pe pinion iar acest fapt ar trebui să reducă uzura și să împiedice căderea acestuia.

Ghidonul și tija rigidă de șa sunt din carbon marca Pivot, pipa este tot Pivot dar din aluminiu iar grip-urile sunt de tip lock-on. Frânele sunt XT M8100 cu 2 pistoane, șaua e WTB Volt iar furca e Fox Factory 32 Stepcast dotată cu manetă de blocare pe ghidon.

Greutatea anunțată a cadrului e de 1346 g pentru mărimea M, fiind disponibil în mărimile S/M/L/XL. Prețul de vânzare a bicicletei complete e de 4699$, cadrul simplu are prețul de 2099$ iar prețul kit-ului de cadru ce cpnține cadrul, furca și cuvetele este de 3099$.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma