Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de Cupă Mondială, atât în versiune hardtail cât și în versiune full-suspension. Trei ani de dezvoltare și doi ani de teste au fost necesari pentru a duce la bun sfârșit acest proiect, iar Tom Pidcock și Pauline Ferrand-Prevot au dovedit deja că aceste biciclete pot câștiga etape de Cupă Mondială de XCO și un titlu la XCO pentru Pidcock alături de două titluri la XCO și XCC pentru Pauline Prevot. Un început în forță.

Cu ajutorul celor doi atleți, Pinarello a decis că modelul full-suspension va avea o cursă de 90mm pentru cadru (sau 100mm opțional) și de 100mm pentru furcă (sau 120mm opțional), deși sportivii au preferat varianta cu suspensiile reduse. Greutatea cadrului pentru full-suspension este de doar 1.750 de grame, fără amortizor, dimensiunea M, iar greutatea bicicletei de 10.45 kg. Astfel, ține-te bine, prețul cadrului este de 6.000 de euro, cu tot cu amortizorul Fox, iar bicicleta poate fi achiziționată separat pentru 13.500 de euro. Hardtail-ul va costa 11.900 de euro, ambele prețuri fiind valabile pentru versiunea de top.

Cadrul poate găzdui un amortizor în dimensiunea 190x45mm pentru o cursă de 90mm sau de 210x50mm pentru cursa de 100mm. S-a acordat o atenție sporită rigidității cadrului în zona Bottom Bracket-ului, iar bascula este consrtuită din două elemente separate, una pe stânga, alta pe dreapta. Acestea nu se unesc deasupra anvelopei precum se observă în majoritatea design-urilor. În acest fel, spun italienii, cadrul este mai rigid, nu mai adună pământ, chainstay-ul poate fi foarte scurt (cu doar 425mm) și poate găzdui anvelope foarte late.

Geometria amplasează head tube-ul la 67.5 grade, iar reach-ul este de 455mm în dimensiunea M, în timp ce ampatamentul, pentru aceeași dimensiune, cuprinde 1.152mm. Din echipare vor face parte componente de top, precum suspensii Fox Factory, Sram XX SL Eagle AXS, frâne Shimano XTR sau roți DT Swiss XRC 1200, pentru full-suspension.

Pe de altă parte, versiunea mai ieftină a full-ului, oferit pentru aproape 8.000 de euro, va primi în mod surprinzător o transmisie Sram GX, o furcă Fox din gama Performance și frâne Shimano XT. Și va avea o greutate de 11.3 kg.

Hardtail-ul pe de altă parte este disponibil tot în două variante, de la 7.000 la 11.000 de euro, cu cadrul care va costa nu mai puțin de 5.000 de euro. Greutatea bicicletei va fi de 9.2 kg, cadrul cântărește 960 de grame și este compatibil cu o furcă de 100mm.

Rigiditatea BB-ul a fost de asemenea îmbunătățită și în cazul hardtail-ului, acesta făcându-se remarcat printr-o construcție asimetrică a basculei. 67.5 grade este unghiul amplasării headtube-ului, pe când chainstay-ul crește de la 418mm pentru dimensiunea S până la 426mm pentru dimensiunea XL.

Extrem de scumpe ambele variante, însă din punctul meu de vedere, vin cu un design și specificații cam greu de bătut.

via Pinarello

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma