Noul Norco Range 2017: la maxim!

Nu încep niciodată o știre despre o bicicletă cu un film, dar în cazul de față o să te rog să dai play, ca mai apoi să continuăm discuția.

Liniște multă, nu-i așa? Desigur, nici n-ar mai fi multe de spus, dar un lucru este cert: puțini dintre pământeni se pot bucura de această bicicletă la capacitate maximă, așadar ne putem consola cu faptul că poate o vom deține cândva. Pe scurt, ceea ce au canadienii de oferit cu acest nou model sunt două dimensiuni de roți, o cursă mai mare și o geometrie mai agresivă. Se pare că aceasta este rețeta ideală prin care un model evoluează de la o generație la alta.

Versiunea de top, C9.1. Pregătește-te cu multe mii de euro!

Așadar, bicicleta este acum mai lungă, iar geometria mai așezată. Astfel, unghiul headtube-ului este mai mare cu 0.6 grade, așadar furca mai degajată, unghiul seat tube-ului cu 2 grade mai drept iar angrenajul cu 5 mm mai jos plasat. Reach-ul a crescut cu 8 până la 22 de mm, iar ampatamentul, între 20 și 34 de mm, în funcție de înălțimea cadrului.

Versiunea entry, cu roți 27.5 inch. Cadrul din carbon este serie.

O altă rețetă deja cunoscută este variația modelului în funcție de dimensiunea roții. Orice mare producător care se respectă, lansează noile modele de all-mountain în această formulă, deși nu ar trebui să o considerăm o regulă. Avem așa: roată de 29 de inch cu o cursă de 160/150mm și roată de 27.5 inch, cu o cursă de 170/160mm. Una mai potentă ca alta, cum s-ar spune. Cadrul este construit din carbon, folosește standardul Boost, așadar butuci mai lați pentru o stabilitate mai mare, iar prețul pornește de la un sincer 4.000 de euro.

Suspensia botezatde canadieni ART este în prezent o idee mai progresivă, însă nu s-a insitat prea mult pe acest aspect deoarece nu era cazul. Se poate spune că bicicleta este în rând cu vremurile moderne, căci va utiliza un amortizor metric.

În total, vor exista 6 versiuni, 3 cu roți de 29 de inch și alte 3 cu roți de 27.5 inch, cu mențiunea că versiunea dotată cu roata mai mică va fi disponibilă și în mărimea XS. Modelul din fotografia de mai sus, cel de top, C9.1, este dotat cu o furcă Fox Factory RC2 36 Float Kashima (160mm), un amortizor Fox Factory Float X2 Kashima, transmisie Sram X01 Eagle cu brațe din carbon, frâne Sram Guide RSC cu discuri de 180mm și multe, multe alte componente de top. Pe scurt, prețul este de 7.199 de euro, similar cu cel al versiunii 27.5, care beneficiază de aceeași echipare.

via Norco

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma