Noul Niner RIP 9 RDO, versiunea 2019, a fost prezentat

Niner a decis să reconstruiască modelul RIP 9 RDO și să-l ofere, printre altele, într-o versiune separată pentru fanii 27.5, căci Niner, prin definiție, este un constructor de biciclete cu roți de 29 de inch. Astfel, în afara suspensiei CVA, niciun alt detaliu nu a rămas nemodificat. Este cu mult mai rigid, are unghiurile ajustabile – pentru head tube și seat tube – culori și echipări noi. Tot față de modelul anului anterior, cursa suspensiilor a fost redusă cu 10mm, scăzând astfel la 150mm pentru furcă și 140mm pentru cadru. Un pas înapoi?

Pentru noua versiune amortizorul trece practic prin cadru, fiind flancat de două elemente ale acestuia. Link-ul este de asemenea mai mare pentru a crește rigiditatea, atât de mare, încât podul dintre cele două seat stay-uri a putut fi eliminat. Astfel, ai suficient loc pentru anvelope de 2.6, iar lungimea chainstay-ului a fost micșorată la 435mm. În pivoții suspensiei se regăsesc rulmenți Enduro Max Black Oxide, iar în interiorul link-ului se regăsește switch chip-ul care modifică de fapt geometria. Există două moduri. Modul High oferă un unghi al seat tube-ului de 75.8 grade și un unghi al head tube-ului de 66 de grade. Modul Low, coboară Bottom Bracket-ul cu 7mm, seat tube-ul se modifică la 75.2 grad, iar head tube-ul la 65 de grade. Headtube-ului este mai mic, din punct de vedere al înălțimii, oferind o poziționare mai joasă, deci mai agresivă pentru ghidon.

Unul lângă altul: 27.5 vs 29
Aici se vede cel mai bine soluția găsită pentru amortizor.
Privit de jos, parcă seamănă cu o uzină…
29 în stânga și 27.5 în dreapta.

De asemenea, poți instala fără probleme un amortizor cu arc pe această bicicletă, ceea ce cu siguranță o va face tentantă pentru cei care vor trasee foarte dificile. Greutatea cadrului este de 3.08 kg pentru dimensiunea M împreună cu amortizorul din dotare (pe aer) și poate fi achiziționat pentru 3.200 de euro. Vor exista 4 versiuni de echipare, cea mai ieftină fiind oferită pentru 4.500 de euro, iar cea mai scumpă, echipată cu Sram Eagle X01, pentru 8.800 de euro. Prețurile sunt valabile atât pentru versiunea cu roți de 29 de inch, cât și pentru cea cu roți de 27.5 inch.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

3 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

3 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

3 zile in urma