Noul Mondraker F-Podium 2024: geometrie nouă și 4 versiuni

Mondraker prezintă noua generație a renumitului F-Podium, o bicicletă full-suspension pentru XC/XCO/XCM, cu o suspensie nouă, cu o cursă de 110mm și cu 120mm pentru furcă. Bicicleta a avut deja participări în Cupa Mondială, iar cel mai bun rezultat a fost obținut de Rebecca Henderson în cursa de XCC, aceasta ocupând a treia treaptă a podiumului cu noua bicicletă.

Liniile noului design sunt foarte fine, iar top tube-ul spre exemplu este aplatizat și văzut din lateral pare foarte subțire. Construcția basculei este asimetrică, iar noua suspensie promite a lucra mult mai eficient, fiind susținută și de geometria revizuită. Spre exemplu, headtube-ul este amplasat acum la 66.5 grade, o valoare utilizată în trecut pentru bicicletele de enduro. Chainstay-ul rămâne scurt, de 435mm, pe când reach-ul este undeva în medie, cu cei 455mm ai săi pentru dimensiunea M a cadrului. Revenind la suspensie, aceasta este foarte similară cu cea a e-mtb-ului Neat (care are cu cursă de 150mm) și folosește două link-uri cu amortizorul trecând prin centrul seat tube-ului. Fiind împins din două părți și de 2 link-uri, se poate spune că acesta este un amortizor floating.

Cadrul este ușor și așa cum era de așteptat, mai ușor decât la generația anterioară. Construit din carbon, cântărește sub 2 kg cu tot cu amoritzorul 165x45mm. Poate găzdui anvelope de până la 2.4 inch (cu roată de 29 desigur), iar prinderea pentru etrier este după standardul Post Mount (montare directă fără adaptor pentru discurile de 160mm). Butucul este boost, 148x12mm, iar cadrul este compatibil cu urechile UDH.

Toate cele 4 versiuni de echipare vor oferi un cadru din carbon, iar cea mai ieftină va costa 4.999 euro, pe când cea mai scumpă, 10.999 euro. Versiunea de bază deja arată excelent, iar ultimele două versiuni, RR și RR SL, sunt superbe.

Doar versiunea R mi s-a părut că are o culoarea cam neinspirată.

Pentru cei 4.999 de euro vei primi o furcă Rock Shox SID și un amortizor SID Luxe, transmisie Sram GX/NX, frâne Sram Level T și anvelope Maxxis Rekon Race de 2.35 inch. Versiunea de top desigur va primi suspensii Rock Shox SID din gama Ultimate, transmisie Sram XX SL Eagle Wireless și un dropper Rock Shox Reverb AXS.

via Mondraker

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma