Noul Mondraker F-Podium 2024: geometrie nouă și 4 versiuni

Mondraker prezintă noua generație a renumitului F-Podium, o bicicletă full-suspension pentru XC/XCO/XCM, cu o suspensie nouă, cu o cursă de 110mm și cu 120mm pentru furcă. Bicicleta a avut deja participări în Cupa Mondială, iar cel mai bun rezultat a fost obținut de Rebecca Henderson în cursa de XCC, aceasta ocupând a treia treaptă a podiumului cu noua bicicletă.

Liniile noului design sunt foarte fine, iar top tube-ul spre exemplu este aplatizat și văzut din lateral pare foarte subțire. Construcția basculei este asimetrică, iar noua suspensie promite a lucra mult mai eficient, fiind susținută și de geometria revizuită. Spre exemplu, headtube-ul este amplasat acum la 66.5 grade, o valoare utilizată în trecut pentru bicicletele de enduro. Chainstay-ul rămâne scurt, de 435mm, pe când reach-ul este undeva în medie, cu cei 455mm ai săi pentru dimensiunea M a cadrului. Revenind la suspensie, aceasta este foarte similară cu cea a e-mtb-ului Neat (care are cu cursă de 150mm) și folosește două link-uri cu amortizorul trecând prin centrul seat tube-ului. Fiind împins din două părți și de 2 link-uri, se poate spune că acesta este un amortizor floating.

Cadrul este ușor și așa cum era de așteptat, mai ușor decât la generația anterioară. Construit din carbon, cântărește sub 2 kg cu tot cu amoritzorul 165x45mm. Poate găzdui anvelope de până la 2.4 inch (cu roată de 29 desigur), iar prinderea pentru etrier este după standardul Post Mount (montare directă fără adaptor pentru discurile de 160mm). Butucul este boost, 148x12mm, iar cadrul este compatibil cu urechile UDH.

Toate cele 4 versiuni de echipare vor oferi un cadru din carbon, iar cea mai ieftină va costa 4.999 euro, pe când cea mai scumpă, 10.999 euro. Versiunea de bază deja arată excelent, iar ultimele două versiuni, RR și RR SL, sunt superbe.

Doar versiunea R mi s-a părut că are o culoarea cam neinspirată.

Pentru cei 4.999 de euro vei primi o furcă Rock Shox SID și un amortizor SID Luxe, transmisie Sram GX/NX, frâne Sram Level T și anvelope Maxxis Rekon Race de 2.35 inch. Versiunea de top desigur va primi suspensii Rock Shox SID din gama Ultimate, transmisie Sram XX SL Eagle Wireless și un dropper Rock Shox Reverb AXS.

via Mondraker

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma