Linia Deore a avut și are un rol foarte important și totodată extrem de dificil: să satisfacă o gamă foarte mare de nevoi, de la rider-ul pasionat de ture lejere până la cel care supune bicicleta la torturi insuportabile, în concursuri. Asta-i obligă pe japonezi să reinventeze aceste componente din segmentul mid-level la fiecare lansare, iar ceea ce vedem acum din fotografii pare să corespundă cu afirmația de mai sus.
Cu toate că nu mă pot pronunța asupra funcționalității, cu siguranță din punct de vedere vizual, noua linie Deore pare mult mai bine finisată, lăsând impresia că vorbim despre una mai scumpă. Dar, din fericire, așa cum ne-au obișnuit cei de la Shimano, gamele își păstrează și limitele de preț, exceptând poate cazurile în care intervin alți factori neprevăzuți, precum cursul valutar. Acestea fiind spuse, vin vremuri bune: o să ne putem bucura de un Deore mai bun, mai performant, mai ușor și mai rafinat. Și cum veștile bune nu vin niciodată singure, mai aflăm și de opțiuni noi pentru gamele XT, SLX, Alivio, Acera și Altus, despre care voi vorbi în acest articol.
Noul Shimano Deore M6000 2017
În ciuda faptului că mulți poate s-au așteptat să vadă o gamă Deore cu 11 pinioane, această opțiune rămâne momentan rezervată gamelor superioare. Dar, nu-i bai, căci ani de zile ne-am descurcat și cu mai puține pinioane, așadar nu cred poate fi considerat un punct de criticat sau o dezamăgire. Vei avea însă la dispoziție angrenaje 2×10 sau 3×10, cu un aspect similar gamelor superioare. Angrenajul 2×10 vine livrat în combinația 38-28T, 36-26T sau 34-24T și o versiune Boost mai lată cu 3mm. Transmisia 3×10 va fi disponibilă în combinația 40-30-22 și ambele versiuni pot fi utilizate cu o casetă de pinioane în formatul 11-42. O premieră deci la Shimano, un pinion de 42 de dinți pe o casetă de 10 pinioane. Alte opțiuni pentru casetă: 11-36/34/32T.
Nu în ultimul rând, frânele (BL/R-M6000) împrumută tehnologia de la cele mai sus plasate în gamă, fiind livrate cu tehnologia Servo Wave și cel mai important, etrierele vor putea găzdui plăcuțe de frână Ice Tehnologies.
Noi componente și opțiuni pentru Alivio, Acera și Altus
Noile game entry-level Alivio (M4000) și Acera (M3000) vor avea opțiunea unei transmisii 2×9 (36-22T) cu opțiunea unui angrenaj mai lat cu 3mm, pentru a fi folosit pe cadrele care găzduiesc anvelope mai late. Caseta va avea deci 9 pinioane, în formatul 11-36T Hyperglide. Manetele de schimbător sunt de asemenea noi, la fel ca schimbătorul de foi care vine cu standardul side swing, așa cum am văzut în gamele mai sus plasate.
Altus (M2000) va avea de asemenea o casetă cu 9 pinioane MEGALITE, în formatul 3×9. Angrenajul oferit în combinația de foi 40-30-22 va fi conectat la pinioanele 11-36T, rezistente la rugină așa cum aflăm de la Shimano.
via Shimano
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Ce recomandati pentru un upgrade de la Altus M370: un XT seria M770 (model din anii 2007), sau un Alivio M4000? (9 pinioane)
XT-ul de acum 10 ani încă prestează bine. L-aș alege în detrimentul lui Alivio.