Noul grup Shimano Deore M6000 și noile Alivio, Acera și Altus

Linia Deore a avut și are un rol foarte important și totodată extrem de dificil: să satisfacă o gamă foarte mare de nevoi, de la rider-ul pasionat de ture lejere până la cel care supune bicicleta la torturi insuportabile, în concursuri. Asta-i obligă pe japonezi să reinventeze aceste componente din segmentul mid-level la fiecare lansare, iar ceea ce vedem acum din fotografii pare să corespundă cu afirmația de mai sus.

Acesta este cel mai bun și cel mai arătos Deore de până acum. Așa și trebuie să fie!

Cu toate că nu mă pot pronunța asupra funcționalității, cu siguranță din punct de vedere vizual, noua linie Deore pare mult mai bine finisată, lăsând impresia că vorbim despre una mai scumpă. Dar, din fericire, așa cum ne-au obișnuit cei de la Shimano, gamele își păstrează și limitele de preț, exceptând poate cazurile în care intervin alți factori neprevăzuți, precum cursul valutar. Acestea fiind spuse, vin vremuri bune: o să ne putem bucura de un Deore mai bun, mai performant, mai ușor și mai rafinat. Și cum veștile bune nu vin niciodată singure, mai aflăm și de opțiuni noi pentru gamele XT, SLX, Alivio, Acera și Altus, despre care voi vorbi în acest articol.

Noul Shimano Deore M6000 2017

În ciuda faptului că mulți poate s-au așteptat să vadă o gamă Deore cu 11 pinioane, această opțiune rămâne momentan rezervată gamelor superioare. Dar, nu-i bai, căci ani de zile ne-am descurcat și cu mai puține pinioane, așadar nu cred poate fi considerat un punct de criticat sau o dezamăgire. Vei avea însă la dispoziție angrenaje 2×10 sau 3×10, cu un aspect similar gamelor superioare. Angrenajul 2×10 vine livrat în combinația 38-28T, 36-26T sau 34-24T și o versiune Boost mai lată cu 3mm. Transmisia 3×10 va fi disponibilă în combinația 40-30-22 și ambele versiuni pot fi utilizate cu o casetă de pinioane în formatul 11-42. O premieră deci la Shimano, un pinion de 42 de dinți pe o casetă de 10 pinioane. Alte opțiuni pentru casetă: 11-36/34/32T.

Pare a fi o foaie, dar sunt două: 36 și 26.
Versiunea cu 3 foi primește și un design distinct pentru foaia mare.
Angrenajul cu două foi, văzut din lateral, pentru a evidenția mai bine forma brațelor.

Tehnologia Shadow Plus va fi disponibilă în continuare pentru schimbătorul de pinioane RD-M6000-GS, pentru o mai bună stabilitate a transmisiei. Pentru schimbătorul de foi vor exista trei opțiuni de prindere (top, down și side), care pot fi la rândul lor combinate cu alte 5 tipuri de prindere: high, low, direct mount, e-type și noul mid-type. Schimbarea vitezelor se face cu ajutorul noilor manete (SL-M6000) care au un display integrat, unde vei putea vedea în orice moment pe ce pinion sau foaie se află lanțul.

Seamănă cu gamele mai sus plasate însă se distinge cu un design specific gamei.
Schimbptorul de pinioane, cu un nou design.

Nu în ultimul rând, frânele (BL/R-M6000) împrumută tehnologia de la cele mai sus plasate în gamă, fiind livrate cu tehnologia Servo Wave și cel mai important, etrierele vor putea găzdui plăcuțe de frână Ice Tehnologies.

Asemănarea cu manetele XT este izbitoare.
Etrier disponibil în culoarea neagră…
…sau argintie.

Noi componente și opțiuni pentru Alivio, Acera și Altus

Noile game entry-level Alivio (M4000) și Acera (M3000) vor avea opțiunea unei transmisii 2×9 (36-22T) cu opțiunea unui angrenaj mai lat cu 3mm, pentru a fi folosit pe cadrele care găzduiesc anvelope mai late. Caseta va avea deci 9 pinioane, în formatul 11-36T Hyperglide. Manetele de schimbător sunt de asemenea noi, la fel ca schimbătorul de foi care vine cu standardul side swing, așa cum am văzut în gamele mai sus plasate.

Angrenajul Alivio cu două foi.
Noul shifter, pentru două foi.
Greu de distins de Alivio, noul Acera va fi mai jos plasat din punct de vedere al costului, dar arată cel puțin la fel de bine precum Alivio. În fotografie, angrenajul cu două foi și noua manetă.

Altus (M2000) va avea de asemenea o casetă cu 9 pinioane MEGALITE, în formatul 3×9. Angrenajul oferit în combinația de foi 40-30-22 va fi conectat la pinioanele 11-36T, rezistente la rugină așa cum aflăm de la Shimano.

Gama Altus, deși aflat la nivelul inferior, începe să arate din ce în ce mai bine.

Disponibilitatea produselor este anunțată pentru luna aprilie/mai 2017.

via Shimano

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Ce recomandati pentru un upgrade de la Altus M370: un XT seria M770 (model din anii 2007), sau un Alivio M4000? (9 pinioane)

    • XT-ul de acum 10 ani încă prestează bine. L-aș alege în detrimentul lui Alivio.

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma