Campagnolo a fost prezent la Eurobike cu un stand foarte aerisit, acolo unde am putut analiza în tihnă noile componente pentru 2018. Există câteva noutăți notabile și câteva update-uri, pe diverse game de produse, dar și frânele pe disc construite special pentru cursiere, un produs foarte așteptat de altfel.
Și pot spune că noul Centaur arată fenomenal, finisajele fiind departe de lumea noastră. Uită-te doar la schimbătoare sau la cleștii de frână, pur și simplu nu au nevoie de alte descriere pentru a te decide să le cumperi. Și pun pariu că performanța este de asemenea uluitoare. În fine, revenind cu picioarele pe pământ, vreau să subliniez faptul că întreaga gamă cu 11 pinioane cântărește doar 2.493 de grame.
Schimbătorul de pinioane, cu cele 230 de grame ale sale, a fost complet reproiectat, are o nouă traiectorie, la 45 de grade, iar modelul funcționează acum indiferent de numărul de foi pentru care te decizi. Rotițele schimbătorului sunt dotate cu rulmenți, corpul este construit din polimer ultra-light ranforsat cu fibră de sticlă, iar reglajele limitelor sunt poziționate în spatele părții superioare a corpului. Pinioanele cântăresc 291 de grame și vin în formatul 11-32, 12-32 sau 11-29.
Schimbătorul de foi pune pe cântar doar 103 grame, primește design-ul din gama Super Record și promite a fi mai rapid și mai precis. Lanțul a rămas neschimbat și cântărește 256 de grame (pentru 11 pinioane).
Manetele de frână care integrează și schimbătoarele au primit un mecanism nou, poate schimba în sus 3 viteze, iar geometria a fost optimizată pentru a se potrivi pe orice ghidon Sunt compatibile cu orice angrenaj Centaur, iar greutatea este de 373 de grame. Angrenajul cântărește 875 de grame, deci nu atât de ușor pe cât te-ai aștepta, vine cu brațe de 170, 172.5 și 175mm, are un design nou cu 4 brațe și cu două combinații de foi: 62/36 și 50/34.
Nu în ultimul rând, cleștii de frână sunt construiți din aluminiu, permit ajustarea saboților de frână, iar greutatea totală este de 325 de grame (perechea). Despre design nu mai zic nimic, te las pe tine să apreciezi.
Campagnolo a prezentat și un set nou de roți, Bora One 50, cu o greutate totală de 1.485 de grame și o grămadă de tehnologii, care, dacă ar fi să le amintesc aici, aș avea nevoie de tot atâta spațiu pe cât am folosit pentru a vă povesti de noul Centaur.
Gama Record primește frâne hidraulice pentru 2018, dar și alte componente actualizate, precum schimbătorul de pinioane, angrenajul, manetele sau etrierul de frână, care cântărește doar 115 grame. Pistonul din interior are un diametru de 22mm, așadar oferă suficientă putere, iar plăcuțele au indicator de uzură. Discul, disponibil cu un diametru de 140 sau 160mm, cântărește de 99 de grame, respectiv 120 de grame.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…