Categorii: CursiereNoutati

Nouăți Campagnolo pentru 2018: frâne pe disc și noua gamă Centaur

Campagnolo a fost prezent la Eurobike cu un stand foarte aerisit, acolo unde am putut analiza în tihnă noile componente pentru 2018. Există câteva noutăți notabile și câteva update-uri, pe diverse game de produse, dar și frânele pe disc construite special pentru cursiere, un produs foarte așteptat de altfel.

Carbon mai peste tot. Upgrade maxim.

Și pot spune că noul Centaur arată fenomenal, finisajele fiind departe de lumea noastră. Uită-te doar la schimbătoare sau la cleștii de frână, pur și simplu nu au nevoie de alte descriere pentru a te decide să le cumperi. Și pun pariu că performanța este de asemenea uluitoare. În fine, revenind cu picioarele pe pământ, vreau să subliniez faptul că întreaga gamă cu 11 pinioane cântărește doar 2.493 de grame.

Noul schimbător de pinoane Centaur. Mai jos, caseta cu 11 pinioane și lanțul.

Schimbătorul de pinioane, cu cele 230 de grame ale sale, a fost complet reproiectat, are o nouă traiectorie, la 45 de grade, iar modelul funcționează acum indiferent de numărul de foi pentru care te decizi. Rotițele schimbătorului sunt dotate cu rulmenți, corpul este construit din polimer ultra-light ranforsat cu fibră de sticlă, iar reglajele limitelor sunt poziționate în spatele părții superioare a corpului. Pinioanele cântăresc 291 de grame și vin în formatul 11-32, 12-32 sau 11-29.

Schimbătorul de foi pune pe cântar doar 103 grame, primește design-ul din gama Super Record și promite a fi mai rapid și mai precis. Lanțul a rămas neschimbat și cântărește 256 de grame (pentru 11 pinioane).

Schimbătorul de foi.

Manetele de frână care integrează și schimbătoarele au primit un mecanism nou, poate schimba în sus 3 viteze, iar geometria a fost optimizată pentru a se potrivi pe orice ghidon Sunt compatibile cu orice angrenaj Centaur, iar greutatea este de 373 de grame. Angrenajul cântărește 875 de grame, deci nu atât de ușor pe cât te-ai aștepta, vine cu brațe de 170, 172.5 și 175mm, are un design nou cu 4 brațe și cu două combinații de foi: 62/36 și 50/34.

Manetele se înscriu perfect în design-ul gamei.
Angrenaj cu aspect retro.

Nu în ultimul rând, cleștii de frână sunt construiți din aluminiu, permit ajustarea saboților de frână, iar greutatea totală este de 325 de grame (perechea). Despre design nu mai zic nimic, te las pe tine să apreciezi.

Deși nu sunt fan la cursierelor, cleștii aceștia m-au impresionat.

Campagnolo a prezentat și un set nou de roți, Bora One 50, cu o greutate totală de 1.485 de grame și o grămadă de tehnologii, care, dacă ar fi să le amintesc aici, aș avea nevoie de tot atâta spațiu pe cât am folosit pentru a vă povesti de noul Centaur.

Noile roți Bora One 50.
Ușoare și bineînțeles, destul de scumpe.

Gama Record primește frâne hidraulice pentru 2018, dar și alte componente actualizate, precum schimbătorul de pinioane, angrenajul, manetele sau etrierul de frână, care cântărește doar 115 grame. Pistonul din interior are un diametru de 22mm, așadar oferă suficientă putere, iar plăcuțele au indicator de uzură. Discul, disponibil cu un diametru de 140 sau 160mm, cântărește de 99 de grame, respectiv 120 de grame.

Etrier dezvoltat de la zero și-un disc pe măsură. Campagnolo intră pe piața frânelor hidraulice.

Potenza, grupul cu 11 pinioane, primește de asemenea un schimbător de pinioane nou, un angrenaj nou și manete noi.

Importator Campagnolo în România: carbonbike.ro.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma