Categorii: CursiereNoutati

Noua generație a BH G8 Disc e mai aerodinamică și integrată

BH BIkes au prezentat noua generație a modelului lor de top de cursieră aero – G8 DIsc – ce nu mai are la vedere cabluri sau conducte de frână. Cu această nouă versiune a sa, modelul din carbon aero G8 Disc urmează tendințele curente de integrare și rutare completă internă a cablurilor, profitând de sistemul FSA ACR de cuvete și cockpit. Dar dacă forma bicicletei nu pare să fie foarte diferită de cea anterioară, există modificări aerodinamice importante aduse la cadru.

La prima vedere, noul BH G8 Disc arată similar cu modelul anterior G7 Disc aero. De fapt acest lucru nu e rău deoarece bicicleta anterioară a fost un amestec perfect de performanță aero, manevrabilitate, confort surprinzător și suficient spațiu pentru anvelope mari. A fost de fapt una dintre primele cursiere aero cu discuri folosite în plutonul profesionist.

Noul G8 Disc e și mai aerodinamic, cu un headtube cu formă mai pronunțată de clepsidră ce ascunde toate cablurile în interiorul ghidonului integrat cu pipa în aceiași piesă, apoi în cadru prin cuvetele ACR pentru o rutare perfectă a transmisiei și frânelor prin interior. Lipsa cablurilor la vedere reduce frâna aerodinamică iar sistemul ACR foncționează cu transmisii mecanice sau electronice și nu limitează cursa ghidonului.

Pe lângă headtube-ul aerodinamic fără cabluri, BH a îmbunătățit proprietățile aero ale întregii biciclete, modificând secțiunile tuburilor prin proiectare CFD și testare în tunelul aerodinamic. În mare tuburile par la fel, dar aripile spate Kamm au fost redesenate iar seatstay-urile au primit o atenție deosebită și au fost proiectate să reducă frânarea aero dar să ofere și confort.

BH păstrează ideea că G8 Disc e o cursieră polivalentă de competiție cu spațiu pentru anvelope mari, făcută să poată să treacă de orice provocare, chiar și pe teren dificil. Asta înseamnă că e spațiu pentru anvelope de 30 mm la fel ca la modelul anterior și că toate mărimile, inclusiv cea mai mică, 50 cm XS, vin echipate cu anvelope de 28 mm între chainstay-urile de 402 mm.

Geometria de competiție e în mare neschimbată față de G7 Disc, fiind în latura manevrabilității rapide și predictibile. S-au păstrat toptube-ul înclinat, seatstay-urile coborâte și șanțul pentru roata spate.

Greutatea anunțată a cadrului G8 Disc este de până la 850 g, cu 20 g mai ușor ca modelul anterior datorită tehnologiei BH Hollow Core Internal Molding ce oferă un control precis al grosimii pereților tuburilor pentru a asigura doar cantitatea de carbon necesară, fără excese.

Noua bicicletă are un gât conic de 1.5, monobloc BB386, tijă integrată cu o clemă aero cu 2 șuruburi, prinderi de etrier flat mount și un set de leviere ascunse pentru axul de 12 mm de tip thru.

Noul G8 Disc va fi oferit în trei echipări ce vor folosi același cadru nou și sistemul de rutare integrat ACR. Modelul de top G8 Disc 7.5 costă 9000 Euro și e echipat cu grupul Shimano Dura-Ace Di2, ghidonul integrat FSA Metron 5D ACR, angrenaj din carbon K-Force și roți Vision Trimax din carbon cu profil de 40 mm.

Modelul de mijloc G8 Disc 7.0 costă 6000 Euro și folosește componente Ultegra Di2, un cockpit din 2 piese FSA ACR cu pipă din aluminiu NS și ghidon din carbon SLK compact, angrenaj din carbon K-Force și roțile proprii BH Evo din carbon cu profil de 50 mm.

Cea mai ieftină echipare costă 4000 Euro, se numește G8 Disc 6.5 și folosește componente Ultegra mecanice, ghidon și pipă din aluminiu Energy ACR, rutare internă completă și roți din aluminiu Shimano RS370.

Detalii despre noua bicicletă există deja pe pagina BH dar încă nu sunt deschise comenzile. Nu se știe data la care se vor deschide vânzările, dar va fi cel târziu în această toamnă.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma