Categorii: Gravel bikeNoutati

Nordest a lansat o nouă versiune a gravel bike-ului din oțel Albarda, cu 350 g mai ușoară

Gravel bike-ul din oțel Albarda de la Nordest a primit o versiune nouă, gen 2, cu îmbunătățiri în multe zone dar fără a crește mult prețul. Modelul versatil Albarda a oferit performanțe bune la un preț corect și multe opțiuni pentru iubitorii de aventuri pe bicicletă, încă de la lansarea de acum 2 ani. Anul acesta cadrul original din oțel cromat a devenit mai ușor, scăpând de 12% din greutatea originală, dar scăzând în același timp și prețul cadrului și setului cadru/furcă din oțel sau din carbon.

Nordest a adăugat recent în colecție și modelul Super Albarda cu un unghi al furcii mai mici, în versiuni din oțel sau premium din titan, aducând geometria modernă de MTB în lumea ciclismului de aventură pe teren tehnic. Pentru cei ce doresc însă o bicicletă mai ușoară, mai agilă și care poate să facă față aproape oricărei provocări, noul model Albarda 2 e o ofertă greu de egalat.

Aproape toate detaliile tehnice și chiar geometria sunt neschimbate de la modelul original Albarda, însă marea schimbare e greutatea redusă a cadrului din oțel cromat. Nordest a reproiectat total cadrul din țevi dublu trase din oțel 4130 cu tuburi noi, dropout-uri redesenate și eliminarea zonelor groase ale headtube-ului, reducând greutatea cu o valoare uimitoare de 350 g. Cadrul Albarda 2 din oțel are acum greutatea de 2490 g în mărimea M și e o platformă și mai bună pentru a monta o bicicletă gravel la un preț avantajos.

S-a păstrat de la vechiul Albarda spațiul pentru anvelope 650b x 2.1 sau 700c x 50 mm, fiind în continuare gata să atace orice teren.

Există o grămadă de puncte de montare a accesoriilor, prindere triplă deasupra și sub downtube, prindere standard de bidon pe seattube, prindere de geantă pe toptube și prinderi braze-on pentru portbagaj spate și aripi. Furca opțională din oțel adaugă prindere pentru aripă, portbagaj, portbagaj coborât sau orice altceva e nevoie. Furca din carbon are prindere doar de aripi și universală.

Cadrul din oțel Albarda are rutare complet externă pentru cămăși continue pe downtube, monobloc filetat BSA, tijă de șa de 27.2 mm, dropout-uri 12×142 mm demontabile, prinderi de etrier flat mount și e compatibil cu transmisii 1x cu maxim 46t și 2x cu maxim 50/34t.

Albarda 2 are un headtube drept de 44 mm proiectat pentru furcă cu lungimea de 400 mm și offset de 53 mm, cu gânt conic sau pentru furcă dreaptă cu 10 mm mai lungă, cu ajutorul unui adaptor la cuvete.

Nordest Albarda 2 e disponibilă în 4 mărimi între S și L, cu toptube ușor înclinat și seattube curbat pentru a echilibra spațiul pentru bagaje și bidon în triunghiul principal cu cel pentru anvelope mari în spate. Toate mărimile au unghiul furcii de 70 de grade, chainstay-uri de 420 mm și monoblocul coborât cu 85 mm.

Noul gravel bike din oțel Nordest Albarda 2 este disponibil pentru precomandă la un preț cu un discount semnificativ, după care prețul va deveni ceva mai mare decât cel al generației anterioare.

Cadrul Albarda 2 este disponibil în culorile Green Pastel sau Black Gloss la prețul de 600 Euro incluzând transportul, dar se poate precomanda la prețul de 524 Euro.

Dacă se adaugă furca din oțel cu ax thru și greutatea de 990 g, vopsită în aceiași culoare cu cadrul și un set de cuvete Cane Creek 40, prețul cadrului e de 829 Euro, redus momentan la 700 Euro.

Dacă se dorește achiziția în pachet cu furca din carbon Albarda Carbon Taper care are o greutate de 456 g și o limită a anvelopei de 700x47c, împreună cu un set de cuvete Cane Creek 40, setul costă 1000 Euro, momentan redus la 850 Euro.

Încă nu sunt oferite biciclete echipate complet, așa că fiecare are șansa să își configureze propriul gravel bike. Livrările sunt programate să înceapă din ianuarie 2021.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma