Categorii: Gravel bikeNoutati

Nordest a construit Super Albarda CrMo, un gravel de aventură din oțel cu unghi mic al furcii

Cu mai puțin de 2 luni în urmă Nordest a lansat noul lor gravel inspirat din MTB – Super Albarda, dar fabricat din titan, un material extrem de scump. Acum a fost lansat Super Albarda CrMo, la 1/3 din prețul modelului de titan, dar cu aceiași geometrie agresivă și gata de aventură, dar fără să dea o lovitură foarte gravă bugetului, diferența de bani putând fi investită de exemplu într-o echipare mai bună.

Cu siguranță ideea unui gravel bike premium din titan e atractivă, cu atât mai atractivă fiind cea a unui model din oțel, mult mai ieftin, dar care oferă toate caracteristicile excelente ale modelului Super Albarda Ti, cu doar o mică penalizare de greutate.

Nordest vede în noul model, la fel ca în cazul modelului Super Albarda Ti, o bicicletă de aventură capabilă și durabilă, cu caracteristici atât de gravel bike cât și de MTB, capabilă pe off-road unde oferă sentiment de MTB.

Modelul Super Albarda CrMo are geometria super gravel identică celei ale modelului din titan, mai lungă și cu unghi mai mic al furcii decât modelul original Albarda, pentru stabilitate mai bună în offroad. Cockpit-ul este mia scurt. Unghiul furcii are 68 de grade, cel al tijei de șa are 74 de grade iar monoblocul e mai coborât.

Există spațiu pentru anvelope de MTB de XC de până la 27.5×2.1 sau de gravel până la 700c x 50 mm, chainstay-urile având 420 mm lungime. Noul cadru e fabricat din oțel cromat dublu-tras 4130, are monobloc standard filetat BSA, headtube de 44 mm și folosește în spate dropout-uri modulare cu ax thru 12×142 mm bolt-on.

Cadrul păstrează tija de 27.2 mm dar nu are rutare internă pentru tija dropper ca în cazul modelului din titan. Rutarea cablurilor e complet externă, prinderile de etrier sunt de tip flat mount iar bicicleta acceptă transmisii 1x cu foaia maximă de 46t sau 2x cu angrenaj maxim de 50/34t. Există o mulțime de prinderi: 2 seturi de 3 prinderi pe downtube, o prindere de bidon pe seattube, prindere de bagaj pe toptube și prinderi de aripi și portbagaje față/spate.

Sunt oferite două tipuri de furcă: una cu gât drept fabricată din oțel, cu 3 prinderi pe fiecare braț, prinderi de aripi, ax thru de 12 mm și prindere de etrier flat mount. Cealaltă versiune e o furcă complet din carbon, cu gât conic, câte 3 prinderi pe fiecare braț, prinderi de aripi, ax thru de 12 mm și prindere de etrier flat mount.

Greutatea anunțată a cadrului Super Albarda Ti este de 1845 g în mărimea M iar pentru cel din oțel e de 2590 g în mărimea M. Diferența este deci de 745, cam cât un bidon mare cu apă. Trei sferturi de kg sună mult când ne gândim la cursiere de top, dar la bicicletele gravel și de bikepacking ce vor fi probabil încărcate cu multe bagaje și echipament nu contează atât de mult. Iar diferența de 900 Euro doar la prețul cadrului e un factor de decizie foarte important.

La fel ca modelul din titan, Nordest oferă versiunea din oțel Super Albarda în mai multe opțiuni: în culoarea gloss blue sau matte black/grey, însă echiparea este în sarcina cumpărătorului. Super Albarda e disponibil sub formă de cadru simplu sau kit cadru cu furcă de oțel sau din carbon. Momentan bicicleta e disponibilă la preț promoțional de doar 499 Euro în loc de prețul final de 574 Euro.

Kit-ul Super Albarda cu furcă de oțel, cuvete Cane Creek 40 și pipa Nordest de 50 mm din aluminiu are un preț promoțional de 699 Euro (va deveni 799 Euro).

În fine, kit-ul Super Albarda cu furcă din carbon, cuvete și pipă e disponibil promoțional la 849 Euro în loc de 949 Euro, prețul final.

Nu există în plan livrarea de biciclete echipate complet cu cadrul Super Albarda din oțel. Cadrele și kit-urile vor fi livrate începând cu Octombrie 2020, fără preț de livrare în UE.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma