Norco a lansat noile Shore și Shore Park de Big Mountain și Freeride

După o pauză de 20 de ani, Norco Shore s-a întors în lumea freeride-ului, fără seat tube dublu. De atunci freeride-ul din North Shore s-a schimbat mult și odată cu el și tehnologia bicicletelor. Noile Norco Shore și Norco Shore Park au primit suspensii cu pivot principal ridicat cu rotiță pentru tensionarea lanțului iar cursa suspensiei Horst Link e de 180/190 mm.

  • Utilizare: Big Mountain (enduro?) & Freeride
  • Cursa furcii: Shore – 180mm, Shore Park – 200mm
  • Cursa spate: Shore – 180mm, Shore Park – 190mm
  • Material cadru: aluminiu hidroformat
  • Mărime roți: 27.5″

Norco Shore și Norco Shore Park sunt două cadre cu cursă lungă și cu pivot înalt, proiectate pentru performanță. Shore are cursa de 180 mm și e echipată la nivelul unei biciclete de enduro de top, cu transmisie SRAM Eagle 1×12 și frâne cu 4 pistoane și cu discuri de 200 mm la ambele roți. Bicicleta e capabilă să urce, nu doar să coboare.

Modelul Norco Shore Park pe de altă parte are cursa de 190 mm și e echipat ca o bicicletă de DH. Are o transmisie SRAM DH cu 7 pinioane și o furcă de 200 mm full crown. Acest model e rezervat pentru coborâre, urcarea fiind făcută cu shuttle sau cablu.

Aluminiul e un material perfect pentru o bicicletă ce riscă oricând să fie izbită de bolovani dacă un trick eșuează sau e aruncată în spatele unui camion shuttle. Chiar dacă carbonul are locul său meritat în MTB, nu și în freeride.

Ambele variante de Norco Shore au o platformă a suspensiei Horst Link cu pivot situat sus. Toate modelele sunt echipate cu amortizor cu arc pentru un motiv bun. Cinematica Shore a fost proiectată să beneficieze la maxim de senzitivitatea și rata constantă a amortizorului pe arc.

Suportul la mijlocul cursei e proiectat în curba suspensiei și în tuningul amortizorului. Deși e posibilă montarea unui amortizor pe aer, Norco nu recomandă acest lucru, spunând că suspensia nu va mai funcționa așa cum a fost proiectată.

Shore e destinată riderilor ce vor o bicicletă de încredere pentru sărituri, viraje și coborâri lungi Big Mountain pe teren foarte dificil, unde scopul e distracția iar cronometrul și liniile de finish nu intră în discuție.

Norco Shore și Norco Shore Park sunt disponibile în mărimile S, M, L și XL, doar cu roți de 27.5.

Norco Shore primește un unghi al furcii de 63 de grade cu offset de 44 mm. La fel ca pe modelele de trail Norco Sight și Optic, Shore primește și tije de șa cu unghi mare. Pe cadrul cel mai mic unghiul e de 77 de grade, dar acesta crește până la 78 de grade la XL. Creșterea unghiului odată cu mărimea face ca riderii înalți șă nu fie nevoiți să se mute în spate atunci când tija este ridicată în poziția maximă.

Valorile reach-ului sunt interesante – bicicletele nu sunt compacte, dar reach-ul nu e chiar atât de generos. Acesta variază de la 420 mm la mărimea S până la 510 mm la XL. Ce e interesant la Norco Shore este că lungimea chainstay-urilor depinde de la o mărime la alta, fiind de 435 mm la mărimea S și crescând cu câte 5 mm până la 450 mm la mărimea XL.

Acest lucru e benefic pentru echilibrul dintre reach și distanța dintre axul spate și centrul bicicletei. La mărimea M reach-ul este de 450 mm iar distanța spate-centru e de 440 mm. Pentru a avea o traiectorie naturală a bicicletei, idealul ar fi ca aceste două valori să fie cât mai apropiate.

Geometria este absolut identică la Shore și Shore Park. Doar 1 mm e diferența la înălțimea monoblocului, stack și trail, restul fiind identic. Furca de 200 mm triple crown are un offset de 46 mm față de 44 mm la cea de pe Norco Shore.

Pivotul montat sus e la modă zilele astea, exemple fiind biciclete ca Deviate Highlander sau Forbidden Druid.

Marea majoritate a bicicletelor de trail au un pivot principal în linie cu lanțul. Asta înseamnă că dacă bicicleta este forțată spre capătul cursei suspensiei din spate, axul spate urmează un arc în jurul acelui pivot, rezultatul fiind că roata se mută în față, scurtând distanța dintre roți.

La o bicicletă cu pivot înalt, axul spate se mută în spate. Cu cât se intră mai mult în cursa suspensiei, zona din spate a bicicletei se alungește, la fel și distanța dintre roți.

Este un concept interesant din mai multe motive. În primul rând axul spate se mișcă astfel în direcția impactului, nu împotrivă. Rezultatul e o reducție a forței orizontale transmisă rider-ului, permițând o păstrare mai bună a momentului.

Norco spune că acest tip de suspensie oferă mai mult suport de-a lungul cursei și amortizare mai bună. Nu e însă un sistem doar cu avantaje. Alungirea distanței dintre roți aduce cu ea kickback în pedale în cantități destul de serioase, acesta fiind eliminat de rotița de întindere a lanțului.

Practic kickback-ul ăsta apare când se distanțează roata spate, fiind nevoie de mai mult lanț în sistem. Pentru asta, deoarece pinioanele au nevoie de lanț, angrenajul va fi forțat în spate, efect ce se resimte în pedale.

Dacă pe o bicicletă cu pivot înalt lanțul ar păstra cursa normală de la angrenaj la pinioane, creșterea lungimii lanțului ar fi substanțială. Rotița suplimentară, situată concentric pe pivotul principal, elimină acest efect. Când bicicleta înaintează în cursa suspensiei spate, astfel, lungimea lanțului în partea superioară rămâne constantă și se elimină kickback-ul.

Norco Shore nu pot rula cu roată de 29 în față. Norco spune că o furcă și o roată de 29 ar afecta negativ calitatea funcționării. Schimbarea unghiului furcii și roata mare ar afecta geometria direcției iar distribuția masei ar pune mai multă greutate pe spatele bicicletei, cu efect negativ asupa funcționării suspensiei.

Modelul Norco Shore de 180 mm e disponibil în 2 echipări, A1 și A2. Nu există prețuri anunțate. Modelul de top A1 primește un cadru din aluminiu neprelucrat, cu furcă Fox Factory 38 cu amortizor GRIP2 și amortizor spate Factory DHX2 cu arc. Roțile sunt cu jante E12 LG1 DH și butuci DT Swiss 350.

Modelul de top e echipat cu frâne SRAM Code RSC și cu transmisie SRAM GX Eagle 1×12. Ca anvelope au fost alese Maxxis Assegai Max Grip Double Down, potrivite pentru tipul acesta de utilizare.

Versiunea mai ieftină Norco Shore A2 are o culoare interesantă care va naște controverse. E echipată cu furca RockShoc ZEB R Charger și amortizor Super Deluxe Coil Ultimate DH. Transmisia e Shimano Deore 1×12 iar roțile au jante E13 și butuci Shimano. Frânele sunt tot Shimano, cu 4 pistoane.

Norco Shore Park e disponibil doar în varianta A1 și oferă o furcă RockShox Boxxer de 200 mm și un amortizor Super Deluxe Coil Ultimate DH. Frânele pe modelul Park sunt mai ieftine, SRAM Code R, dar sunt destul de puternice însă nu au reglajele prezente la RSC.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma