Noile Haibike 2021: ALLMTB și un full-suspension de trekking

Haibike a anunțat noutățile pentru anul viitor în ceea ce privește bicicletele electrice pe care le produce, iar cea mai importantă schimbare ale loc în gama ALLMTN, cu modele 6, 7 și SE echipate cu noul motor Yamaxa PW-X2. Totodată, nou este și modelul Adventr FS, o bicicletă electrică specială, căci vorbim despre una de trekking oferită cu suspensie pentru cadru, pe scurt – un full-suspension.

Versiunea 6, cu un preț recomandat de 5.699 euro.
Versiunea 7 are un preț recomandat de 6.199 euro.

Noutatea cea mai mare este de fapt noul motor de la Yamaha, PW-X2, urmașul lui PW-X care vine cu modificări importante. În ceea ce privește cadrele noii game ALLMTN, acestea vor fi construite din carbon fiind ușoare și rezistente, cu o geometrie modernă gândită pentru joacă serioasă pe traseu. Caracterul motorului este acum mult mai natural, iar rider-ul se va putea bucura din plin de cei 80 de Nm de cuplu disponibili la prima pedală. Bateria a crescut de asemenea în dimensiuni însă are și o capacitate mai mare, de 600Wh, așadar un salt de 100Wh față de modelele standard anterioare.

Cadrul, cu motorizare Yamaha.
Lumini integrate însă disponibile opțional și contra cost.

Îmbunătățirile în ceea ce privește geometria se vor vedea pe traseu. Spre exemplu, unghiul seat tube-ului este acum mai puțin degajat, așadar mai drept, contribuind din plin la urcările foarte abrupte. Motorul te ajută în aceste condiții deoarece suportul la cadență crescută este acum mai bun. ALLMTN este acum și mai stabil decât predecesorul său, cu un chainstay mai lung cu 5mm, unul care ajunge la o lungime totală de 460mm. În același timp, chainstay-ul mai lung ajută foarte mult și pe urcări. Conceptul pentru roți a fost de asemenea modificat, noile ALLMTN fiind acum livrate cu roată de 29 de inch pe față și 27.5 inch pe spate, cum s-ar spune – moto style! O specificație importantă care crește semnificativ performanța pe coborâri.

Mai mult decât atât, suspensia spate a primit un plus de cursă, ajungând acum la 160mm, iar unghiul headtube-ului este și mai degajat, amplasat la 65 de grade, pentru a putea aborda coborâri cât mai abrupte în deplină siguranță. Date despre greutatea bicicletelor nu sunt oferite.

Varietatea de motoare este de asemenea mare pentru 2021 în ceea ce privește modelul ALLMTN, fiind disponibil cu motorizare Bosch, Yamaha sau Flyon – un adevărat monstru cu un cuplu de 120Nm, mai mare decât cuplul unui Daewoo Matiz cu motor pe benzină și 82 de cai putere.

Toate modelele sunt disponibile în câte două culori și câte 4 dimensiuni: S, M, L și XL.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma