Noile Haibike 2021: ALLMTB și un full-suspension de trekking

Haibike a anunțat noutățile pentru anul viitor în ceea ce privește bicicletele electrice pe care le produce, iar cea mai importantă schimbare ale loc în gama ALLMTN, cu modele 6, 7 și SE echipate cu noul motor Yamaxa PW-X2. Totodată, nou este și modelul Adventr FS, o bicicletă electrică specială, căci vorbim despre una de trekking oferită cu suspensie pentru cadru, pe scurt – un full-suspension.

Versiunea 6, cu un preț recomandat de 5.699 euro.
Versiunea 7 are un preț recomandat de 6.199 euro.

Noutatea cea mai mare este de fapt noul motor de la Yamaha, PW-X2, urmașul lui PW-X care vine cu modificări importante. În ceea ce privește cadrele noii game ALLMTN, acestea vor fi construite din carbon fiind ușoare și rezistente, cu o geometrie modernă gândită pentru joacă serioasă pe traseu. Caracterul motorului este acum mult mai natural, iar rider-ul se va putea bucura din plin de cei 80 de Nm de cuplu disponibili la prima pedală. Bateria a crescut de asemenea în dimensiuni însă are și o capacitate mai mare, de 600Wh, așadar un salt de 100Wh față de modelele standard anterioare.

Cadrul, cu motorizare Yamaha.
Lumini integrate însă disponibile opțional și contra cost.

Îmbunătățirile în ceea ce privește geometria se vor vedea pe traseu. Spre exemplu, unghiul seat tube-ului este acum mai puțin degajat, așadar mai drept, contribuind din plin la urcările foarte abrupte. Motorul te ajută în aceste condiții deoarece suportul la cadență crescută este acum mai bun. ALLMTN este acum și mai stabil decât predecesorul său, cu un chainstay mai lung cu 5mm, unul care ajunge la o lungime totală de 460mm. În același timp, chainstay-ul mai lung ajută foarte mult și pe urcări. Conceptul pentru roți a fost de asemenea modificat, noile ALLMTN fiind acum livrate cu roată de 29 de inch pe față și 27.5 inch pe spate, cum s-ar spune – moto style! O specificație importantă care crește semnificativ performanța pe coborâri.

Mai mult decât atât, suspensia spate a primit un plus de cursă, ajungând acum la 160mm, iar unghiul headtube-ului este și mai degajat, amplasat la 65 de grade, pentru a putea aborda coborâri cât mai abrupte în deplină siguranță. Date despre greutatea bicicletelor nu sunt oferite.

Varietatea de motoare este de asemenea mare pentru 2021 în ceea ce privește modelul ALLMTN, fiind disponibil cu motorizare Bosch, Yamaha sau Flyon – un adevărat monstru cu un cuplu de 120Nm, mai mare decât cuplul unui Daewoo Matiz cu motor pe benzină și 82 de cai putere.

Toate modelele sunt disponibile în câte două culori și câte 4 dimensiuni: S, M, L și XL.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma