Noile frâne Avid BB7 2013

Urmașul celor mai renumite frâne mecanice pe disc, BB7, a fost prezentat de către cei de la Avid, într-un comunicat de presă emis ieri. Deși este vorba de versiunea Road, datele nu vor diferi prea mult de modelul construit pentru bicicletele de munte. Iar cum singuri ne-am lămurit într-un test anterior, vechea generație Road presta oricum foarte bine.

Pentru 2013, modelul a pierdut în greutate. Minus 25 de grame datorită noilor șuruburi din titan și datorită unui material mai ușor utilizat pentru plăcuțele de frână. În total, o economie de 50 de grame/set. Astfel, împreună cu un disc de 160 de mm, greutatea ansamblului va fi de 329 de grame. Discul HS-1, cu care sunt livrate, cântărește 91 de grame (160 mm). Pot fi comandate și cu disc de 140 de mm.

Avid ne spune că noul sistem de frânare poate fi utilizat cu succes și pentru ciclicros, iar prețul comunicat este de 152 euro/set. Livrările încep din luna noimebrie a acestui an.

via Avid

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Ceva mai multe detalii legate de diferentele intre modelul nou si cel actual? Stiu ca cel actual a fost introdus in 2007 si a inclus si modificari ale mecanismului intern de functionare a franei, astfel incat pentru centrarea etrierului pe disc trebuie urmati alti pasi fata de modelul pre-2007. Acest nou model 2013 ce alte modificari aduce in afara de greutate?

    Intreb pentru ca folosesc BB7 si vreau sa stiu daca merita sa imi cumpar modelul 2013 ca upgrade sau daca aduce doar modificari cosmetice.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma