Noul Corratec Revolution cu cadru din carbon și noul Inside Link

Corratec duce conceptul cadrului arcuit (Bow Design) mai departe. În premieră la Eurobike, cei de la Corratec au prezentat noul hardtail din carbon, botezat Revolution. Acesta ar urma să schimbe mult percepția asupra companiei germane, dat fiind faptul că se numără printre cele mai ușoare cadre de pe piață. Totodată, cei de la Corratec marchează astfel 25 de ani de existență a companiei.

Cu 970 de grame în dimensiunea M, Corratec ridică ștacheta în ceea ce privește greutatea, dar fără a marginaliza rigiditatea. Se pare că 970 este cifra magică a sezonului 2016 în ceea ce privește cadrele de Cross Country, căci majoritatea producătorilor au lansat cadre cu o greutate care se învârte în jurul cifrei mai sus menționate. Revolution va păstra din design-ul arcuit, însă nu se va mai bucura de două țevi separate care se întind de la headtube până la prinderea roții de spate, spațiul care odinioară era liber, fiind acum mult îngustat și umplut cu material. Însă o urmă a ceea ce înseamnă Bow-design, a rămas păstrată.

Bicicleta va fi disponibilă în doar 4 versiuni, cu echipări de top: XTR Di2 (schimbătoare electronice), XTR și XT, pentru roțile de 29 de inch, iar pentru versiunea cu roți de 27.5 inch, o singură versiune, cu Shimano XT.

Full-suspension-ul pentru All-Mountain, Inside Link, se va bucura de roți de 27.5 inch, suspensii de 140mm și cadru din carbon. O versiune cu cadru din aluminiu nu a fost momentan anunțată. Interesantă este însă tehnologia prezentă pe Inside-Link. Denumirea nu face altceva decât să descrie conceptul suspensiei: în partea frontală a amortizorului poziționat pe orizontală, se află un elastomer, care are menirea de a prelua din șocurile foarte mici, până ce amortizorul intră cu adevărat în acțiune. Această soluție nu face altceva decât să rigidizeze și să eficienteze cadrul mai mult, atunci când pedalezi pe teren accident și funcționează de minune, așa cum ne-a declarat producătorul.

Pentru Cross Country, este disponibil același concept de suspensie, însă cu o furcă de doar 80mm. Acest model însă a fost lansat anul trecut.

Nu în ultimul rând, fatbike-ul ROAR rămâne în gamă fără a suferi îmbunătățiri, iar în ceea ce privește bicicletele entry-level, pentru Cross Country sau plimbări recreaționale, vei putea opta pentru un cadru din aluminiu cu design clasic sau pentru cadrul arcuit cu design-ul Bow, singurul model păstrat cu acest design.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

7 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma