Noile Avid XX 2012


Acestea sunt noile frâne de top de la Avid, modelul XX. Producătorul le-a adus o serie de îmbunătățiri care nu pot fi neapărat remarcate de la prima vedere. Cel mai ușor de remarcat este discul ce a căpătat acum o nouă formă. Rotorul HSX este disponibil în dimensiunile 140, 160 și 180 mm iar HS1 este oferit pe lângă cele amintite mai devreme și în diametrul de 200 mm pentru utilizare în condiții speciale sau dificile.

Vor exista două versiuni ale noilor frâne Avid și anume: modelul standard XX și modelul XX World Cup pentru cei cu pretenții mai mari atunci când vine vorba de greutatea sistemului de frânare. XX cântărește acum 289 de grame cu disc de 160 de mm și poate fi utilizat atât pentru cursele de Cross Country cât și pentru plimbările pe poteci de pădure sau de munte. Sram anunță că noile XX sunt mult mai ușor de aerisit, beneficiază de un rezervor mai mare, de un etrier din aluminiu nou și de un corp al manetei nou, construit din magneziu.


Trecând la modelul XX World Cup, trebuie să remarcăm greutatea extrem de scăzută, de doar 270 de grame. Reușesc astfel să devanseze modelul R1 de la Formula, recunoscute penttru faptul că puneau foarte puține grame pe cântar.



Pe lângă greutatea mică, noile XX World Cup beneficiază de un aspect mult mai atrăgător pentru corpul manetei decât XX, sunt dotate cu etriere realizate din magneziu (pentru a scădea și mai mult din greutate) iar în interior regăsim un piston de dimensiuni mai mari care promite să fie responsabil pentru reprize mai bune de frânare cu mai puțin efort.


Costul va fi de aproximativ 280 de euro și vor disponibile începând cu luna Iulie 2011.


Informații complete vor fi disponibile în curând pe site-ul producătorului, la adresa sram.com/avid/.


via SRAM


Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Cred ca depinde de fiecare persoana in parte. Eu spre exemplu utilizez doar degetul aratator si ma bazez pe puterea mai mare de franare.

  • Eu folosesc o pereche de frane Hayes Stroker Trail. Manetele lor sunt mai mari decat cele de la Avid, se actioneaza cu degetul mijlociu si inelar. In felul acesta degetul aratator si cel mic raman pe ghidon, permitand controlul cat si sprijinul in perioada de franare. Manetele de la Avid se actioneaza cu degetul aratator si mijlociu, pe ghidon ramanand cel inelar si cel mic. Personal gasesc sprijinul cam nesigur in aceste conditii (coborand o panta pietroasa, cu ghidonul ud si franand exista riscul de alunecare a mainii).

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma