Nicolai ION G13 GPI QLFLine – 29 full de trail pe curea

Nicolai au expus acest model la Eurobike plin de noroi, dar se putea observa că e vorba de un full suspension all-mountain cu roți de 29 și cursă medie. Renunțând la deraiorul spate tradițional în favoarea unei cutii Pinion, noul model din aluminiu de la Nicolai este o bicicletă gata de aventuri pe trail în cele mai dificile condiții.

Chiar dacă numele bicicletelor Nicolai pare lung și complicat, există multe informații tehnice ascunse în acesta. ION este numele purtat de toate modelele Nicoali cu suspensie cu patru brațeși link pe downtube. Bicicletele seria G au geometria Geolution modernă, lungă și cu unghi mic al furcii. Pe spate suspensia are cursa de 133 mm.

GPI reprezintă interfața Gates:Pinion care face modelul să fie deosebit, cu o suspensie tip Horst-link proiectată pentru a elimina tensionarea curelei. O rolă în spatele monoblocului permite tensionarea curelei astfel că în spate e folosit un ax standard thru Boost.

Bicicleta de trail cu roți 29 e proiectată pentru aventuri și curse de o zi, departe de civilizație iar murdăria de pe ea vine direct de la Campionatul German de Enduro – Upland Enduro.

Cu un centru de greutate coborât datorită cutiei Pinion, ION G13 GPI e disponibilă în cinci mărimi, între S și XXL, inclusiv pentru cicliști înalți. Are loc în cadru pentru anvelope 29×2.5. Cablurile sunt rutate extern, cu cleme de prindere din aluminiu, dar are rutare internă pentru tija dropper.

Ca restul modelelor ION, are un chip ET-Key la articulația spate care permite modificarea unghiului furcii și tijei de șa cu până la 0.7 grade pentru a regla fin geometria bicicletei.

Cutia Pinion este în centrul bicicletei și sunt disponibile atât modelul cu 12 viteze P1.12 cât și cel cu 18 viteze P1.18. ION G13 GPI e disponibilă sub formă de cadru la prețul de 4250 Euro incluzând aici amortizorul Fox Factory, cutia Pinion P1.12 și angrenajul, un pinion 39T Gates CDS și o foaie 39T Gates CDX, dar și cureaua Gates. Cadrul poate fi apoi transformat în bicicleta fiecăruia preferată împreună cu o furcă de 120-140 mm și multe culori disponibile.

Bicicleta completă are prețul de 7300 Euro, dar numai în varianta QLFline. Numele provine fonetic de la regiunea Kulftal unde cei de la Nicolai se dau cu bicicletele și este practic echiparea lor de top.

În echpare intră amortizorul Fox Float Factory EVOL și furca Fox 34 Float Factory 29 de 140 mm. Alături se află un pachet generos de componente premium cum ar fi jantele WTB KOM i29 de 30 mm împreună cu butucii Hope Pro 4, frâne și pipă Hope și puncte de contact Ergon.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma