Categorii: Biciclete de munte

Tracţiune 2×2 de la Christini în curând în producţie de serie

Încă din 1995 Christini sunt cunoscuţi pentru transmisiile 2×2 instalate pe biciclete. În 2001 compania s-a străduit să vândă bicicletele full suspension cu tracţiune integrală însă afacerea nu a mers aşa de bine aşadar americanii şi-au îndreptat atenţia spre motocicletele AWD. Christini încă produce câteva din cele mai tari motociclete 2×2 însă după ce au lucrat la un proiect special în 2013 cu Kate Leeming este posibil ca bicicletele 2×2 sa revină în atenţie, mai ales că acum avem fat bike-urile.

Prima bicicleta de serie va fi evident un fat bike întrucât acestea sunt bicicletele care se descurcă cel mai bine pe zăpadă şi nisip. Iar după ce americanii au finalizat deja mare parte din proiectare mulţumită colaborării cu Kate Leeming, care va traversa întregul continent Antarctica trecând şi pe la Polul Sud, bicicleta este gata pentru producţia de serie.

Pentru roata din spate noua bicicletă dispune de o transmisie normală, cu schimbător şi pinioane, iar pentru faţă mişcarea se transmite printr-o serie de cardane şi pârghii direct la butucul roţii. Ideea pare şi bună şi mai puţin bună în acelaşi timp. Pe de o parte vorbim de o greutate mai mare şi de o frecare mai mare la transmisia mişcării. Însă avantajele se pare că sunt mai mari, tracţiunea pe ambele roţi, mai ales că acestea sunt „fat”, oferind o aderenţă de invidiat pe zăpadă.

Sistemul este însă inteligent. Tracţiunea faţă poate fi deconectată dacă nu este nevoie de ea, tocmai pentru a reduce frecarea din sistem. În al 2lea rând când biciclete este în modul 2×2 roata faţă este acţionată cu câteva procente mai încet faţă de spate. Ea se mişcă liber şi este angrenată doar în momentul în care spatele începe să piardă aderenţa. Iată un adevărat „control al tracţiunii” fără nicio electronică.

Până când vom vedea aceste biciclete pe rafturile magazinelor de pe la noi îi urăm lui Kate Leeming spor la pedalat în aventura sa antarctică. Vă vom ţine la curent cu progresul expediţiei care va dura 45 de zile.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Dainese, jachetă impermeabilă HGC pe care oricine și-o poate permite

Serios acum, când ai întâlnit ultima dată o jachetă impermeabilă de la un producător serios, care să coste 400 de…

3 zile in urma

Noile pedale Time Speciale 12, cu două tipuri de platformă

Am avut ocazia să testez o variantă de preproducție a noilor pedale Time Speciale 12, cu mențiunea din partea producătorului…

3 zile in urma

Tot ce trebuie să știi despre Campionatul Național de Enduro

Am stat de vorbă cu Ioniță Tămaș despre HEITS Apuseni Bike Cup, o competiție care se întâmplă să fie și…

o săptămână in urma