Încă din 1995 Christini sunt cunoscuţi pentru transmisiile 2×2 instalate pe biciclete. În 2001 compania s-a străduit să vândă bicicletele full suspension cu tracţiune integrală însă afacerea nu a mers aşa de bine aşadar americanii şi-au îndreptat atenţia spre motocicletele AWD. Christini încă produce câteva din cele mai tari motociclete 2×2 însă după ce au lucrat la un proiect special în 2013 cu Kate Leeming este posibil ca bicicletele 2×2 sa revină în atenţie, mai ales că acum avem fat bike-urile.
Prima bicicleta de serie va fi evident un fat bike întrucât acestea sunt bicicletele care se descurcă cel mai bine pe zăpadă şi nisip. Iar după ce americanii au finalizat deja mare parte din proiectare mulţumită colaborării cu Kate Leeming, care va traversa întregul continent Antarctica trecând şi pe la Polul Sud, bicicleta este gata pentru producţia de serie.
Pentru roata din spate noua bicicletă dispune de o transmisie normală, cu schimbător şi pinioane, iar pentru faţă mişcarea se transmite printr-o serie de cardane şi pârghii direct la butucul roţii. Ideea pare şi bună şi mai puţin bună în acelaşi timp. Pe de o parte vorbim de o greutate mai mare şi de o frecare mai mare la transmisia mişcării. Însă avantajele se pare că sunt mai mari, tracţiunea pe ambele roţi, mai ales că acestea sunt „fat”, oferind o aderenţă de invidiat pe zăpadă.
Sistemul este însă inteligent. Tracţiunea faţă poate fi deconectată dacă nu este nevoie de ea, tocmai pentru a reduce frecarea din sistem. În al 2lea rând când biciclete este în modul 2×2 roata faţă este acţionată cu câteva procente mai încet faţă de spate. Ea se mişcă liber şi este angrenată doar în momentul în care spatele începe să piardă aderenţa. Iată un adevărat „control al tracţiunii” fără nicio electronică.
Până când vom vedea aceste biciclete pe rafturile magazinelor de pe la noi îi urăm lui Kate Leeming spor la pedalat în aventura sa antarctică. Vă vom ţine la curent cu progresul expediţiei care va dura 45 de zile.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…