Categorii: Biciclete de munte

Hayes Radar – noile frâne cu ulei mineral la preţ accesibil

Hayes tocmai a lansat o nouă frână pe disc ce foloseşte, de data asta, ulei mineral în loc de DOT. Uleiul mineral este preferat, în special pe piaţa Europeana, acesta nefiind toxic şi neatacând suprafeţele vopsite sau lustruite de pe bicicletă. Radar sunt primele frâne de la Hayes ce utilizează uleiul mineral Venom fiind poziţionate, în catalog, între Dyno şi Prime gândite fiind să concureze cu frâne precum Magura MT2, Avid Elixir 3 şi Shimano Deore. Preţul este de 95$ pentru o roată. Discurile şi adaptoarele nu sunt incluse. Hayes a produs aceste noi frâne folosind mai puţine componente, lucru care se reflectă în procesul mai uşor de fabricaţie şi care ar trebui să se reflecte mai departe într-un preţ mai mic.

Maneta este de tip flip-flop ceea ce înseamnă că pot fi instalate pe orice parte a ghidonului. Distanţa faţă de degete, reach adjust, se poate regla folosind o hexagonală de 2,5mm. Maneta în sine este lunga şi gândită să fie folosită cu două degete însă frâna are suficientă putere pentru a fi folosită şi doar cu un deget. Accesul la aerisire este situat în partea de jos a rezervorului ceea ce înseamnă că pentru aerisire maneta trebuie rotită.

Etrierul este şi aceasta destul de simplu însă include totuşi sistemul Crosshair de aliniere. Radar foloseşte pistoane de 22mm, mai mici faţă de Hayes Prime care are pistoane de 26mm, însă puterea de frânare este cât se poate de suficientă. Plăcuţele de frână sunt la fel ca cele care vin pe Hayes Dyno Comp fiind însa metalice sinterizate.

Noile Hayes Radar sunt gândite să funcţioneze cel mai bine cu discurile Hayes L-Series cu prindere în 6 şuruburi. Discurile costă 30-40$ bucata şi există în dimensiunile 140, 160 şi 180 mm. Greutatea setului manetă + etrier + conductă este de 268 g faţă şi 281 spate. Un bonus pentru frânele Hayes este că firma oferă garanţie pe viaţă la scurgeri.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma