După ce a concurat la Trans-Provence în Franţa acum câţiva ani Todd Seplavy, manager de produs la GT, a observat câteva diferenţe pe scena europeana de mtb. În special la bicicletele de cross country care parcurg fără probleme trasee big mountain folosindu-se de suspensii mai scurte.
Este drept că performanţă maximă se face tot pe hard-tail-uri însă asta nu înseamnă că nu există o mulţime de oameni care fac cross country în mod normal, iar pentru ei noul Helion de la GT arată a fi o bicicletă capabilă de trail, dar cu performanţe cross country.
Pentru a obţine combinaţia perfectă de distracţie şi competitivitate GT a imprimat bicicletei un head angle mai relaxat, rulment BB mai jos şi ţeavă top tube mai lungă. La acestea s-au adăugat roţi de 27.5. De ce 27 şi nu 29? Din mai multe motive.
Roţile de 29 inch au început să domine lumea XC însă GT consideră că în unele cazuri roata de 27.5 inch este mai bună întrucât viteza de rulare este doar una din avantajele unei roţi mai mari. GT a dorit ceva care să fie şi distractiv, capabil să accelereze rapid şi care să dispună şi de avantaje bune la coborâre. A fi rapid în linie dreaptă nu este totul ci vorbim de o combinaţie între inerţie mică şi timp mai mic de frânare la care se adaugă agilitate mai bună şi geometrie la fel (înălţime de încălecare mai mică, ţevi chainstay mai scurte, suspensii mai rigide). În plus o bicicletă cu roţi de 27.5 este mai uşoară.
De la modelele Force şi Sensor 2014 GT a adoptat şi adaptat ansamblul suspensiei AOS (Angle Optimized Suspension) pentru a funcţiona cu suspensii mai mici, de 110mm. AOS lucrează prin izolarea transmisiei de suspensie, similar cu sistemul lor iniţial I-Drive de la bicicletele cu suspensii mai mari. Diferenţa constă în faptul că suspensia este optimizată pentru pedalare la deal ceea ce o face mult mai eficientă. PathLink, piesa principală, foloseşte un nou ax care este acum mai uşor şi mai rigid decât înainte.
La fel ca la alte modele Pathlink este o piesă forjată formată din două jumătăţi care sunt apoi sudate. Acest procedeu le permite să poată lucra mai uşor în interiorul piesei reducând timpul de lucru şi preţul.
Bicicleta vine din start cu manetă remote pe ghidon pentru shock-ul spate întrucât acesta este instalat foarte jos în cadru şi nu poate fi acţionat cu mâna.
În timp ce suspensia se concentrează pe a face bicicleta rapidă şi eficientă, geometria cadrului contribuie la distracţie. Un cadru M dispune de un unghi al furcii de 69,5 grade, 606mm ETT, 325mm înălţime BB şi ampatament 1090 mm. Aşadar mai relaxată decât o bicicletă normală de XC fapt care îţi permite să fi puţin mai agresiv la coborâri. În plus ţeava top tube contribuie la menţinerea roţii faţă într-o poziţie mai avansată pe coborârile abrupte.
Ghidonul standard pe care îl primeşti este de 740mm lăţime.
De apreciat este faptul că modelul Carbon Pro primeşte un pinion supradimensionat e*thirteen EX Cog de folosit cu o singură foaie pe faţă pentru a oferi ciclistului mai multe opţiuni la transmisiile Shimano. Destul de rar se întâmplă ca astfel de piese OEM să fie folosite standard pe biciclete.
height=350Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…