Categorii: Biciclete de munte

Fatbike-uri cu preţuri decente

La un capăt al spectrului preţurile bicicletelor fat devin din ce în ce mai mari întrucât fabricanţii introduc carbon, anvelope mai mari şi chiar suspensii. La celălalt capăt avem însă fabricanţii deştepţi care echipează bicicletele cu grijă în aşa fel încât cât mai mulţi ciclişti şi le pot permite, mai ales dacă doar doresc să le încerce.

Nu ne-am fi aşteptat la SE Bikes să intre cu oferte pe acest segment, dar iată că firma vine chiar cu două opţiuni de biciclete fat care nu doar arată bine, dar au şi preţuri bune.

Fără doar şi poate SE nu este prima companie care vinde biciclete fat în zona preţului de 899$ însă la nivelul ăsta SE a reuşit să construiască o bicicletă chiar bună. Denumită F@E (Fattie) bicicleta are un cadru din aluminiu double butted şi furcă din aluminiu. Acelaşi cadru este folosit şi pentru modelul F@R (Fatter) care dispune însă de componente mai bune. Ambele cadre folosesc un butuc faţă simetric 135mm cu un butuc spate 135mm offset şi quick releas-uri. Rulmentul BB este cel standard de 100mm cu filet şi un headset semi-integrat.

Suplimentar faţă de câteva componente mai bune care duc preţul modelului F@R la 1.299$, acesta are jante mai late deşi ambele biciclete dispun de jantă mai îngustă pe spate (pentru a nu atinge lanţul când ai angrenaj triplu). F@E are 93/73mm în timp ce F@R are 101/80mm. Jantele sunt perforate pentru a obţine o greutate mai mică. Ambele cadre au o degajare de 4” şi folosesc anvelope cu talon din sârmă de 72tpi sau anvelope Vee Tire Co. Mission pliabile de 120tpi.

Aşadar cum oferi biciclete fat care să aibă şi preţ bun şi componente bune? Folosind angrenaje triple cu 9 viteze. Piaţa pentru 9×3 nu mai este ce a fost aşa că preţurile sunt mai mici. Şi chiar şi cu componente mai slabe bicicletele cântăresc doar 15,6 respectiv 16 kg potrivit producătorului.

Cadrele dispun de 3 mărimi – S, M si L. Cât priveşte manevrabilitatea, nu-ţi va veni să crezi cât de agile şi confortabile sunt. Nu se simt deloc greoaie şi ştim asta pentru că am încercat Fatboy-ul de la Specialized.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma