Categorii: Biciclete de munte

e*thirteen lansează caseta TRS Race concurentă pentru Sram Eagle

În cazul în care vrei să mărești gama de viteze la mtb-ul tău, dar nu vrei să schimbi toată transmisia poți schimba doar caseta de pinioane. În martie 2016 Sram a lansat Eagle, transmisia 1×12 cu pinioane 10-50t. Se rezolva astfel nevoia renunțării la schimbătorul față păstrând un raport de viteze foarte bun. Însă erai obligat să schimbi la bicicletă tot – schimbător, angrenaj, lanț, pinioane etc.

e*thirteen a lansat noua casetă TRS Race cu doar 11 pinioane, dar care oferă o gamă de rapoarte chiar puțin mai bună decât Sram Eagle, fiind 9-46t. Poate cea mai bună parte a noului produs este că pinioanele sunt compatibile cu sistemele actuale 1×11. Cealaltă cea mai bună parte este că ieși mult mai ieftin.

Noua TRS Race este puțin diferită față de actuala TRS Plus, devenind și mai ușoară. Cele mai mari trei pinioane sunt construite dintr-o singură bucată de aluminiu, iar ansamblul final se instalează pe un corp propulsor standard Sram XD. Restul de pinioane sunt din oțel obținându-se produse mai robuste.

Noua casetă e*thirteen TRS Race are 276 grame, cu 84 mai puțin decât caseta Sram XX1 Eagle. De asemenea pentru a folosi caseta TRS este nevoie de mai puțin lanț și nu este nevoie de un schimbător spate mai mare. Toate astea oferă o reducere de greutate de aproximativ 227 grame decât dacă ai folosi transmisia Sram Eagle.

Comparând transmisiile folosind o foaie 30t și roți 27,5, Eagle oferă o gamă de rapoarte min/max de 0.62/3.11 în timp ce TRS Race vine cu 0.68/3.46. TRS spune că acest lucru oferă o gamă de 511%.

Prețul estimat este de 350$. Nu este un preț mic însă este cu 70$ mai mic decât XX1 Eagle. Mai mult, este singura cheltuială pentru că nu trebuie să schimbi și restul transmisiei. Dar cu condiția ca bicicleta ta să fie deja 1×11.

e*thirteen spune că oferă și opțiunea de a schimba doar partea din aluminiu a casetei la prețul de 109$, în cazul în care pinioanele se uzează. Disponibil pe piață din noiembrie 2016. Prețul pentru Europa este diferit.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

4 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

4 zile in urma