NOX este o companie nouă, cu doar 2 ani vechime pe piaţă şi cu sediul în Tennessee, SUA. Cei doi membri fondatori au dorit să poată oferi publicului roţi din carbon însă la un preţ mai accesibil. Spre deosebire de variantele ieftine din carbon, jantele NOX dispun de design american lucru care permite celor 2 să controleze fiecare pas al producţiei.
NOX AM-275 sunt primele lor roţi de 27,5 inch, acestea fiind destinate direct segmentului Enduro. Jantele din carbon sunt compatibile tubeless şi dispun de margine fără cant la care se adaugă un offset asimetric pentru o tensionare mai bună a spiţelor.
Piesa de rezistenţă a noilor roţi AM-275 sunt jantele solide din carbon. Acestea sunt construite peste mări şi apoi trimise în Tennessee pentru a fi asamblate. Deşi nu la fel de exagerate ca unele din opţiunile acum disponibile pe piaţă, jantele NOX sunt destul de late cu 35mm extern şi 28 intern. Dispunând de o adâncime de 25mm, jantele sunt construite cu un offset de 2,5 mm pentru a obţine tensionare egală a spiţelor pe ambele părţi ale roţii. NOX recomandă construirea roţilor imprimând în spiţe o tensiune de 120 kgf, dar compania spune şi că roţile suportă şi o tensiune de peste 200 kgf. În plus jantele nu dispun de limită de greutate a ciclistului.
NOX a ales să construiască fără cant jantele AM-275 şi AM-29. Ele totuşi dispun de talonul RockGuard HL care le protejează împotriva pietrelor. Şi, deşi jantele nu au cant totuşi ele prezintă, pe partea interioară, ceea ce NOX numeşte Anti-burp Bump, o mica ridicătura pe partea interioară care ajută anvelopa să se instaleze corect şi să nu dejanteze. La fel ca şi celelalte jante de la NOX, noile AM-275 sunt construite din fibră de carbon UniWeave şi finisare satin.
Roţile se vând din start cu bandă şi valvă tubeless instalate. Tot ce trebuie să faci este să adaugi anvelopa şi lichidul antipană. Jantele sunt disponibile în formatul cu 32 găuri sau 28 la comandă specială. Roţile NOX dispun de o garanţie de 2 ani însă şi de o garanţie pe viaţă de înlocuire pentru cumpărătorul iniţial.
Greutatea anunţată este de 420g per jantă. Roţile prezentate aici dispun de o greutate de 1635g / set (754g faţă, 881g spate). Nu sunt cele mai uşoare însă construcţia lor presupune abuzurile pe care le întâlneşti în mod curent la Enduro şi All mountain. Jantele simple se vând la un preţ de 459$. Roţile din imagine, complet construite, au un preţ de 709$ faţă şi 829$ spate.
Scoase din cutie noile jante arată promiţător. Sunt şi se simt foarte solide. După adăugarea anvelopei transformarea lor în tubeless este gata. Dacă înainte ai mers pe o jantă mai îngustă, aceste noi NOX le vei simţi imediat ca fiind mai late. Aderenţa pe viraje este excelentă.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Personal nu cred ca dezaxarea de 2,5 mm de la axa profilului jantei face ca tensionarea spitelor de pe ambele parti ale rotii sa fie egala.
Daca dish-urile (farfuriile) rotii nu-s perfect egale este imposibil ca tensionarea finala a spitelor sa fie aceiasi.