De curând, modelul de cross-country Canyon Lux XC a primit câteva modificări în ceea ce privește cadrul și componentele. Acum este rândul lui Canyon Lux Trail să primească un tratament de acest gen. Suspensia de spate a fost mărită cu 5mm, geometria este mult mai prietenoasă cu coborârile, iar la nivelul down-tube-ului regăsim un compartiment de stocare a lucrurilor pe care le luam în tură.
Brand-ul o cataloghează ca fiind un down-country pe care te vei simți bine în turele lungi, dar tot se poate încadra în segmentul de cross-country-racing căci acum este mult mai capabilă pe coborârile tehnice.
Au trecut doar doi ani de când Canyon a început producția pentru fratele mai mare al lui Canyon Lux XC. Atunci, s-au orientat doar pe modificare triunghiului de față pentru a face posibilă acomodarea unor suspensii mai mari. Acum Canyon face un pas înainte cu un cadrul remodelat care să exceleze în segmentul de down-country.
Per total au fost aduse multe schimbări, dar în pași mici căci este mai mult o evoluție decât o lansare revolutionară.
La nivelul suspensiei de spate cursa a fost mărită cu 5 mm. Acum dispune de 115 mm cursă a suspensie care se combină excelent cu furca de 120 mm. Valorile sunt destul de mici pentru segmentul de trail, dar Canyon spune că este opțiunea perfectă când vrei să participi la competiții cât și la turele cu prietenii.
In legătură cu sistemul suspensie de spate Canyon a adus câteva modificări și pe acest plan. Sistemul culisează tot pe un singur pivot, dar comparat cu modelul anterior amortizorul este mult mai aproate poziționat de top-tube. Prin urmare, promite o sensibilitate mai mare la denivelări.
Canyon a folosit cel mai de calitate și ușor carbon pentru construcția cadrului, anume CFR. Cadrul variantei de top are o greutate de 1.937 grame, iar varianta CF 2.101 grame. Interesant este că greutatea cadrului este mai mare comparat cu modelul anterior, dar noul model promite a fi foarte capabil.
Fără nici un dubiu, integrarea unui compartiment de stocare în down-tube este trend-ul din ziua de azi. Bicicletele Canyon de triatlon, șosea și gravel deja dispun de această caracteristică. Lux Trail este prima bicicletă de munte a celor de la Canyon cu acest compartiment.
La pachet, Canyon îți livreză mai multe accesorii precum: un tub de CO2, leviere, multi-tool, și o gentuță subțire unde poți pune lucrurile necesare, iar în capătul manșonelor se mai află două scule.
Noul model Lux Trail, cum era de așteptat, vine cu urechea de schimbător UDH, prin urmare este compatibil cu transmisia SRAM T-Type. În plus, încă are cheița pentru înlăturarea rapidă a axului și cadrul este compatibil doar cu anvelope a căror lățime nu depășește 2,4 inch.
Conceptul de evoluție nu se oprește aici căci valorile geometrie s-au schimbat și ele la rândul lor, dar nu la o scară largă. Unghiul furcii este amplasat la 67 grade, iar cel al seat-tube-ului la 76 grade față de 75,5 grade (modelul anterior). Una peste alta, restul de valori rămân neschimbate, același chainstay, reach și BB.
O veste extrem de bună la nivelul acestu capitol este adăugarea mărimii XS. Acum sunt 5 mărimi ale cadrului, XS, S, M, L și XL.
Canyon Lux Trail vine în șase variante de echipare diferite. Două dintre ele vin cu cadrul CFR, iar restul de patru cu cel CF. Toate cele șase variante au noile caracteristici și modificări.
Via Canyon
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…