Morpheus Conspiracy, un viitor bike de DH din carbon la preţ competitiv

Morpheus a prezentat la Crankworx noul său bike de downhill de 27.5, numit Conspiracy, care are 200 mm de suspensie şi cadru complet din carbon. Acesta va inlocui şi prototipul la care lucrau deja de ani de zile dar care nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor.

Cadrul Conspiracy cântăreste 3.1 kg cu amortizor FOX DHX2 Air, iar bicicleta completă cântăreşte 15.3 kg. Morpheus recunoaşte că greutatea redusă şi rezistenţa mare a cadrului sunt un produs al colaborării cu firma FactionBike Studio din Quebec, cu care au mai colaborat şi alţi producători fără să o recunoască.

Morpheus recunosc chiar că au folosit un cadru Demo de la Specialized pe post de reper pentru rigiditate şi senzaţie generală. Multe firme fac acest lucru folosind cadre ale concurenţei, dar puţini o recunosc. Dar pe de altă parte ei susţin că modelul Conspiracy este cu un pas înaintea concurenţei în ceea ce priveşte manevrabilitatea şi suspensia.

Preţul bicicletei este alt subiect de senzaţie: va fi cu mult mai ieftină decât alte modele de downhill de carbon de pe piaţă, chiar la jumătate faţă de unele. Modelul din imagine are echiparea de top, cu amortizor FOX DHX2 şi furcă 40 RC2, angrenaj RaceFace SIXC de carbon şi transmisie SRAM X0DH cu şapte rapoarte, preţul fiind de 5395 USD, în pachet fiind incluşi o pereche de pantaloni, un tricou şi ochelari. Kit-ul standard însă, cu furcă BoXXer Team şi amortizor Vivid R2C, va avea preţul de 3895 USD iar cadrul cu amortizor FOX DHX2 se va vinde cu 2495 USD.

Morpheus spun că preţul este posibil din două motive: vânzările directe către clienţi de pe site, fără intermediari, dar şi faptul că nu se aşteaptă la un profit foarte mare de pe piaţa de downhill. Oricum, preţurile vor face pe mulţi fericiţi în prima jumătate a lui 2016 când modelul va fi disponibil.

Dacă cadrul de carbon şi preţul sunt marile atracţii, suspensia este tradiţională, de tip Horst Link, testată de-a lungul anilor. Dar Morpheus nu au copiat pur şi simplu sistemul, ci acesta a fost adaptat la Conspiracy şi este compatibil cu toate amortizoarele de pe piaţă, cu arc sau cu aer.

Unul din scopul proiectanţilor a fost să obţină nu doar o bicicletă care profită de cursa de 200 mm, ci una care să fie agilă şi jucăuşă. Ei speră că au reuşit acest lucru, dar amortizorul poate să fie reglat şi pentru a oferi senzaţie de monster truck. Conspiracy promite şi un pedalat acceptabil, dar va trebui testat acest lucru. Montarea amortizorului foarte jos va permite un centru de greutate destul de coborât.

Conspiracy va fi disponibilă în trei mărimi, în prima jumătate a lui 2016 şi va oferi un reach mai lung decât toate modelele Morpheus de până acum, de 450 mm, un unghi al furcii de 63 de grade şi un monobloc urcat la 350 mm.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

o săptămână in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma