Modele noi de la Scott pentru 2014 și renunțarea la roata de 26 de inch

Scott a organizat de curând prezentarea noilor modele de biciclete, pentru sezonul următor. La fel ca și în cazul KTM, multe dintre game nu vor mai beneficia de roata de 26 de inch, ci de 27.5 sau 29 de inch. După cum spun cei de la Scott, roata de 27.5 inch este viitorul. Astfel, gamele Scale, Spark, Genius și Genius LT nu vor mai fi disponibile din 2014 cu roți de 26 de inch, exceptând gamele pentru sporturi extreme, Gambler și Voltage.

Câteva caracteristici generale pentru toate noile modele Scott 2014: chainstay mai scurt, angrenaj coborât, unghi mai mic al headtube-ului și țeava superioară a cadrului mai jos plasată pentru a facilita accesul pe bicicletă. De asemenea, amortizorul Nude care va echipa bicicletele full suspension pentru Cross Country sau All Mountain, dezvoltat împreună cu Fox, a suferit mai multe îmbunătățiri în vederea sporirii performanțelor: primește funcția CTD (Climb, Trail, Decend), cursă mai scurtă dar mai progresivă, SAG redus și funcția de Geometry Adjust.

Scott Scale

Este gama responsabilă pentru care Scott utilizează roata de 27.5 inch. Modelul a fost folosit cu succes în 2011 și 2012 de Nino Schurter, deci a dat undă verde pentru noul format. A fost de altfel, prima bicicletă cu roți de 27.5 inch care a câștigat o etapă de Cupă Mondială.

Noile hardtail-uri vor fi echipate cu furci de 100 de mm, vor fi disponibile cu roți de 27.5 (Scale 700) sau cu roți de 29 de inch (Scale 900), iar greutatea cadrului este  de 960 de grame, pentru dimensiunea M. Unghiul headtube-ului va fi de 69 de grade, o valoare diferită de ceea ce oferă bicicletele de Cross Country în acest moment. Noul Scott Scale 700 este cu 5% mai rigid decât Scale 600 și cu 8% mai rigid în zona Bottom Bracket-ului decât Scale 900. Va fi disponibil și în versiunea cu cadru din aluminiu, cadru ce va cântări 1.6 kg.

Scott Spark

Full suspension-ul Spark, pentru Cross Country și maraton, va fi de asemenea disponibil cu roți de 27.5 sau 29 inch. Geometria poate fi modificată mărind garda la sol cu 6 mm și modificând unghiul headtube-ului cu 0.5 grade. Cursa va fi de 0, 85 sau 120 mm pentru Spark 700 și de 0, 75 sau 100 mm pentru Spark 900, din care valoarea 0 reprezintă Lock-Out-ul.

Greutatea cadrului va fi de 1.89 kg cu tot cu amortizor! Unghiul standard al headtube-ului este de 68.3 grade. Modelele de top vor fi echipate cu comanda Twin-Lock, montată pe ghidon și care controlează ambele amortizoare dintr-un singur loc (setare pe modul Climb, Trial sau Descend).

Scott Genius LT

Noutatea principală în cazul lui Genius LT este utilizarea roții de 27.5 inch. Cursa amortizoarelor a fost micșoratp, de la 185 de mm la 170 mm, iar astfel s-a făcut și o anume economie în ceea ce privește greutatea bicicletei. Cadru va cântări 2.4 kg, cu tot cu amortizor și asemenea modelelor prezentate mai sus, va fi disponibil cu cadru din carbon.

O echipare de top, cu un sistem de transmisie Sram XX1, nu va lipsi din program. Genius LT va fi disponibil în 3 versiuni și cu cadru din aluminiu. Vârful de gamă, cu cadru din carbon, va cântări 12.3 kg, cu suspensiile de 170 de mm, o adevărată armă pentru enduro.

Greutatea totală va fi cu 6% mai mică decât cea a modelului precedent (valabil pentru versiunea de vârf), iar unghiul headtube-ului va fi de 66.3 grade.

via Scott

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma