După un Tur al Italiei unde am avut parte de un Diego Ulissi dezlănțuit, urmează cea mai importantă cursă de șosea a anului, Turul Franței. De data aceasta, principalul actor al echipei Lampre-Merida va fi chiar campionul mondial Rui Costa, care se va bucura de întregul sprijin al echipei sale, însă un plus de asistență vine și din partea bicicletei sale, optimizată pentru competiția ce urmează.
Modelul Reacto Evo pe care Costa îl va folosi va diferi de ceea ce vor avea la dispoziție coechipierii săi, bicicleta portughezului cântărind exact 6,8 kilograme, minimul pe care îl prevede regulamentul Uniunii Cicliste Internaționale, dar păstrându-și caracteristicile aerodinamice nealterate. Botezată Reacto Evo KOM (KOM venind de la King of the Mountain, emblematicul clasament al cățărătorilor), mașinăria campionului mondial a ajuns la această greutate, de la 7,25 de kilograme cât cântărea înainte, în urma unui efort comun al inginerilor care lucrează pentru producătorii care furnizează componentele.
Astfel, Juergen Falke și echipa sa au redus greutatea cadrului cu 80 de grame, prin eternul izvor de inovație pe care îl reprezintă dispunerea (și mai) optimizată a fibrelor de carbon, dar și folosind mai puțină vopsea, pe când ansamblul compus din tija de șa și bateria setului electronic Shimano Dura-Ace Di2 a pierdut 50 de grame în urma unor modificări. Mai departe, FSA a folosit cuvete din aluminiu, Vision a contribuit cu ghidonul și tija de ghidon Trimax Carbon (235gr.), respectiv Metron (160gr.), Elite cu două suporturi de bidon foarte ușoare, pe când Fulcrum a construit o versiune mai ușoară de roți Racing Speed, cu profil de 35mm.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…