Categorii: CursiereNoutati

Merida mărește miza la șosea cu două noi modele: Ride SL și Reacto Evo

O prezență puternică în segmentul cursierelor performante era ultima căsuță care mai trebuia bifată de Merida în calea obținerii unui renume complet în industria ciclismului. Odată cu startul celei de-a 96-a ediții a Turului Italiei, producătorul asiatic, co-sponsor al formației Lampre-Merida, a dezvăluit și celelalte două modele de șosea pe care le proiecta și pe care le-a definitivat. Este vorba despre Ride SL, o cursieră de anduranță, folosită de Filippo Pozzato în campania de primăvară, și despre Reacto Evo, replica taiwanezilor pentru gama de cursiere aero.

Ride SL prezintă câteva diferențe semnificative față de Scultura SL, cadrul care a stat la baza sa, iar modificările se referă în mare la rigiditate superioară și extra confort în punctele critice, adică cerințele care trebuie îndeplinite când rutierii au de-a face cu pavatele belgiene. Așadar, zona head tube-ului și a bottom bracket-ului a fost ranforsată, în timp ce țevile triunghiului posterior sunt lățite și complet aplatizate. Tot aceste țevi beneficiază de un surplus de Flax Bio-Fiber, fibre naturale rezistente, dar flexibile, care contribuie la reducerea vibrațiilor, compusul fiind prezent și în anumite părți ale furcii.

Gama cursierelor Merida este completată de Reacto Evo, model care până acum a fost testat doar de rutierii echipei Lampre-Merida, dar care va putea fi văzut în ediția curentă a Il Giro. Spre deosebire de Ride SL, la baza lui Reacto Evo a stat bicicleta de contratimp Warp TT, prezentată ca una dintre cele mai importante realizări ale echipei de cercetare de până acum. Rigiditatea a fost îmbunătățită, iar împreună cu alte artificii, precum frânele integrate în designul cadrului, reușește să economisească 10 wați din puterea rutierului de-a lungul unei ore de mers, rulate cu 50 km/h. Greutatea este singura care a avut de suferit, deși cele 130 de grame suplimentare ale cadrului sunt cu greu însemnate, pe când confortul a fost asigurat prin tija de șa S-Flex cu o inserție de elastomer.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma