Categorii: CursiereNoutati

Merida mărește miza la șosea cu două noi modele: Ride SL și Reacto Evo

O prezență puternică în segmentul cursierelor performante era ultima căsuță care mai trebuia bifată de Merida în calea obținerii unui renume complet în industria ciclismului. Odată cu startul celei de-a 96-a ediții a Turului Italiei, producătorul asiatic, co-sponsor al formației Lampre-Merida, a dezvăluit și celelalte două modele de șosea pe care le proiecta și pe care le-a definitivat. Este vorba despre Ride SL, o cursieră de anduranță, folosită de Filippo Pozzato în campania de primăvară, și despre Reacto Evo, replica taiwanezilor pentru gama de cursiere aero.

Ride SL prezintă câteva diferențe semnificative față de Scultura SL, cadrul care a stat la baza sa, iar modificările se referă în mare la rigiditate superioară și extra confort în punctele critice, adică cerințele care trebuie îndeplinite când rutierii au de-a face cu pavatele belgiene. Așadar, zona head tube-ului și a bottom bracket-ului a fost ranforsată, în timp ce țevile triunghiului posterior sunt lățite și complet aplatizate. Tot aceste țevi beneficiază de un surplus de Flax Bio-Fiber, fibre naturale rezistente, dar flexibile, care contribuie la reducerea vibrațiilor, compusul fiind prezent și în anumite părți ale furcii.

Gama cursierelor Merida este completată de Reacto Evo, model care până acum a fost testat doar de rutierii echipei Lampre-Merida, dar care va putea fi văzut în ediția curentă a Il Giro. Spre deosebire de Ride SL, la baza lui Reacto Evo a stat bicicleta de contratimp Warp TT, prezentată ca una dintre cele mai importante realizări ale echipei de cercetare de până acum. Rigiditatea a fost îmbunătățită, iar împreună cu alte artificii, precum frânele integrate în designul cadrului, reușește să economisească 10 wați din puterea rutierului de-a lungul unei ore de mers, rulate cu 50 km/h. Greutatea este singura care a avut de suferit, deși cele 130 de grame suplimentare ale cadrului sunt cu greu însemnate, pe când confortul a fost asigurat prin tija de șa S-Flex cu o inserție de elastomer.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma