Planurile Mavic au vizat lansarea în cadrul gamei 2012 a modelelor Crossmax pentru 29er, dar dezvoltarea acestora a durat mai mult decât estimaseră francezii. Chiar și acum, prototipurile sunt flexibile și nu au rezistența dorită, motiv pentru care testarea va mai dura puțin, dar mai devreme de 2013 nu le vom vedea pe rafturile magazinelor.
Dezvoltarea modelului SLR a fost cea mai anevoioasă. Inginerii de la Mavic opinează că rigiditatea scade pe măsură ce diametrul jantei crește. Și scade într-o proporție considerabilă, dacă este să dăm crezare cifrelor. O roată pentru 29er este cu 39% mai puțin rigidă decât una de 26 de inci. Și deși aceste roți mari generează o inerție mai mare cu 40% decât surorile lor mai mici, tensiunea din spițe este mult mai mare, de unde și riscul crescut al unei defecțiuni.
Așa că francezii au testat roțile cu mai multe spițe, 24 în loc de 20, ceea ce a sporit rigiditatea, dar și greutatea. Încercaseră și cu 20 de spițe, dar mai groase, însă diametrul supradimensionat a dus la apariția unor fisuri ale jantei. Deși câțiva rideri de test au fost în favoarea roților cu 24 de spițe, zicând că sunt mai comode, până la urmă varianta cu 20 de spițe a ieșit învingătoare, îndeplinind cerințele sportivilor de top: rigiditatea și, implicit, viteză, dar și confort mai modest.
Dar cum au trecut peste partea cu fisura apărut în peretele jantelor? Au mărit grosimea peretului jantei cu 0.6mm. Deși pare infimă, modificarea a fost suficientă pentru a obține rezistența structurală dorită. După încă niște ajustări pentru a se asigura că spițele de Zicral nu se vor rupe, produsul s-a comporta bine atât în laborator, cât și pe teren.
Greutatea pretinsă a modelului SLR este de 1620 de grame (755 de grame roata de față/865 de grame roata de spate). Perechea vine la pachet cu adaptoare pentru orice fel de ax și va costa 999$.
Trecând la varianta ST a modelului Crossmax, inginerii din Hexagon au trebuit să-și mute atenția asupra rezistenței, dat fiind că aceste roți sunt pentru all mountain. În ciuda problemelor întâmpinate în cazul SLR, reprezentanții Mavic declară că adaptarea modelului ST pentru 29er s-a făcut mult mai facil și putem să îi credem, din moment ce greutatea redusă nu mai era un deziderat fundamental. Ca dovadă, roata de față are 24 de spițe, în timp ce cea de spate a rămas la 20. Și, ca să fim complet sinceri, cele 90 de grame suplimentare față de setul SLR nu sunt un motiv real de dezamăgire. Totuși, având în vedere că acele grame sunt adăugate pe seama jantei și a spițelor, inerția și rotația setului ST nu se va ridica la înălțimea perechii SLR. Prețul recomandat va fi de 824$ și pe acestea le vei putea găsi începând cu sfârșitul lunii august a anului curent.
Ultimul, dar nu și cel din urmă set pentru 29er al celor de la Mavic este Crossride. Deși nu impresionează deloc cu greutatea sa de 2020 de grame, poți achiziționa acest set pentru 300$, bani care îți garantează o pereche de roți cu jante ranforsate. La fel ca și ST, modelul va putea fi găsit în magazine de la finele lui august 2012.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…