Categorii: CursiereNoutati

Look își încearcă norocul pe scena cursierelor aero: 695 Aerolight

Cursierele făcute să fure fiecare secundă posibilă din lupta cu timpul câștigă teren tot mai considerabil, iar renumita marcă franceză Look este ultima apariție în acest club nou înființat. Modelul 695 Aerolight este candidatul scos la înaintare de către companie și dacă performanțele sale sunt pe măsura aspectului, atunci avem de-a face cu o cursieră aero serioasă de tot.

Avantajul de care Look a dispus în cursa pentru cursiere cât mai aerodinamice este reprezentat de către angrenajul ZED (320 de grame fără foi!), tija de șa integrată în cadru și ansamblul ghidon-pipă, tot dintr-o singură piesă, care deja figurau pe modele standard de șosea precum Look 695. Respectivele componente au fost dezvoltate de către chiar firma franceză și pe lângă un gramaj și o funcționalitate performantă, asigurau și niște cerințe aerodinamice peste medie. Pentru ediția Aerolight a modelului 695, echipa de ingineri a integrat frâna de față în furcă, respectiv pe cea de spate în zona de îmbinare a chainstay-ului cu cadrul și a remodelat țevile cadrului.

Țeava care joacă rolul de seat tube și tijă de șa totodată este locul care adăpostește bateria sistemului electronic de schimbare Shimano Di2 cu care este dotată 695 Aerolight și cuprinde niște inserții de elastomeri care să prevină vibrațiile sau șocurile de la a-i cauza anomalii de funcționare.

Un alt artificiu este reprezentat de pipă, care nu doar că poate fi reglată în ceea ce privește înclinația, ci adăpostește și cablul frânei de față care trece prin gâtul furcii. Exact, respectivul cablu trece integral prin interiorul bicicletei, la fel ca și cel al frânei de spate, care traversează prin down tube și pe urmă prin zona axului pedalier. Look susține că aceste trasee permit o frânare ușor de modulat și foarte ușor de acționat, chiar și cu un singur deget.

Ca și prețuri, setul de cadru 695 Aerolight va costa 4.599 de euro și va cuprinde cadrul în sine, furca, frânele, sistemul de montare al șeii, pedalele și angrenajul, ansamblu care cântărește 2,550 de grame în total.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

4 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma