Categorii: EvenimenteNoutati

KTM Press Camp: Carbonul devenit accesibil și finalul de carieră al roții de 26 de inch

Ploaia torențială și temperaturile cu valori de o singură cifră nu rimează cu bicicletele, dar cu toate acestea, prezentarea noutăților pentru 2014 ale producătorului KTM au reprezentat o invitație prea greu de refuzat. La Press Camp-ul care are loc zilele acestea, austriecii și-au dezvăluit principalele planuri pentru sezonul ce urmează, iar dintre acestea subliniem două: dispariția mountain bike-urilor cu roți de 26 de inch din gama lor și două modele din carbon de calitate oferite la un preț, a se citi, omenesc.

Marca austriacă se va afla anul viitor la o cotitură importantă a parcursului său, și anume aniversarea unui jumătate de secol de existență. Primul model comercializat în masă s-a numit Fleetwing și, la nivelul anului 1964, circa 50.000 de bucăți s-au vândut în SUA. De atunci a mai trecut ceva vreme pentru ca în momentul de față KTM să vândă undeva sub 200.000 de biciclete anual, să sponsorizeze echipe profesioniste de ciclism și triatleți talentați. De asemenea, în Austria, marca derulează și un program de responsabilitate socială împreună cu lanțul de magazine Interspar, prin care pune la dispoziție bicicletele cu care curierii magazinelor onorează comenzile lansate on-line.

Capăt de drum pentru cei 26 de inch

I se cânta prohodul de multă vreme, însă vorbele au fost puse la categoria zvonuri. Până acum, adică. După ce Scott a anunțat că o parte din modelele sale nu vor mai figura în versiunea cu roți de 26 de inch, KTM a exclus complet această mărime de roți din gama pentru 2014. Nu a fost oferită vreo explicație anume în acest sens, ci doar s-a precizat că celelalte două mărimi, de 27.5, respectiv 29 de inch, sunt o opțiune mult mai inspirată pentru destinația mountain bike-urilor.

Modele de carbon mai blânde cu buzunarul

Carbonul a cunoscut o răspândire largă în ultimii ani și poate tot acesta este motivul pentru care mirajul creat de nemetal a dus la apariția unor biciclete cu astfel de cadre de o calitate nu tocmai strălucită. Pe de altă parte, bicicletele din carbon superior se știe ce efect au asupra portmoneului. Așadar, KTM a mai identificat o oportunitate și și-a pus ca obiectiv să o fructifice prin două modele, unul de mountain bike, altul de șosea, care să fie fabricate din carbon de calitate și care nici să nu abuzeze de contul bancar al celui care le achiziționează.

Prin urmare a luat naștere KTM Aera (stânga), un hardtail din carbon unidirecțional cu cadru monococă, conceput pentru suspensii de 100mm și disponibil cu cele două mărimi de roți amintite mai sus. Greutatea cadrului variază între 1.150 și 1.250 de grame, iar dintre alte trăsături mai amintim headtube-ul conic și forma menită să crească rigiditatea. Prețul estimat va varia între 1.700 și 2.000 de euro, urmând să fie lansate cel puțin două versiuni, Comp și Pro.

Gama Lycan, de altfel cea mai vândută gamă full suspension a austriecilor, va primi un nou membru cu suspensii de 160 de mm, care va locul vechiului Bark și care va fi dedicat traseelor de enduro.

Pentru împătimiții șoselei, KTM a pregătit cursiera Revelator 3300, cu un cadru de 1.090 de grame. Echiparea este una care are slabe șanse să facă senzație, setul Shimano Tiagra 2014 urmând să o înzestreze, însă, la o inspecție atentă, e lesne de observat că producătorul austriac chiar a făcut ceva eforturi ca să ofere un cadru atent lucrat și finisat, cu forme elegante și funcționale în același timp. Prețul nu pare tocmai de buget la prima vedere, însă pentru cei  1.499 de euro care îi va costa, Revelator 3300 este un candidat ideal la titlul de cursieră performantă în urma unui upgrade de piese.

Printre altele…

Cei 50 de ani pe care îi va împlini KTM anul viitor sunt un prilej bun de a lansa un model aniversar, pe care cei care urmăresc pagina de facebook au avut ocazia să îl vadă. Este vorba despre KTM Ultra, un mountain bike care nu face valuri prea mari, dar nici cei sub 1.000 de euro pe careîi va avea ca preț nu vor fi o sumă mare pentru ceea ce are de oferit.

Nici bicicletele electrice nu au fost uitate, deoarece reprezintă un segment semnificativ din cele aproape 200.000 de biciclete vândute anul trecut. Astfel, KTM va oferi biciclete electrice de oraș cu roți de 28 sau chiar 24 de inch, cu motoare Bosch, Panasonic sau BionX.

Echipamentul de ciclism produs de KTM se va îmbogăți tot de anul viitor cu 3 perechi de pantofi de ciclism, una pentru șosea (550 de grame/pereche), una de mountainbike (750 de grame/pereche) și una de trekking/touring, destinată pedalatului recreațional, în special pe munte. Punctul forte al acestor pantofi vor fi branțurile cu care vor fi dotați, acestea având o formă ce se conturează după cea a piciorului celui care îi poartă.

Vom reveni cu detalii despre bicicletele de munte într-un articol viitor.

Traian Goga și Dragoș Mitroi
Attersee, Austria

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

5 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

6 zile in urma

Au apărut imagini spion cu un nou computer Wahoo, Elemnt Ace

Se pare că Wahoo vrea să joace serios în liga computerelor de bicicletă de top și are un as în…

o săptămână in urma