Categorii: CursiereNoutati

Kona debutează în ale cursierelor de anduranță, dar nu uită clasicul oțel

Gama aferentă anului 2015 a celor de la Kona pregătește câteva noutăți notabile, dintre cele de asfalt evidențiindu-se noua destinație a modelului Esatto și noul model Kapu.

Esatto exista deja de ceva vreme, doar că până acum a reprezentat o cursieră din titan fabricată de Lynskey pentru Kona. Din 2015, acest lucru nu va mai fi valabil, cei de la Kona apelând acum la propriul cadru cu țevi din aluminiu aliat cu scandiu, denumit Race Light Scandium 69. În plus, noul Esatto va cuprinde și alte rigori ale cursierelor de anduranță, precum frânele pe disc și geometria mai relaxată, dar înglobează și trăsături mai alese precum cablaj intern al tuturor cablurilor. Dotată cu anvelope de 28mm, versiunea de top Esatto, DDL, e gata să facă față și drumurilor de pământ, nu doar turelor lungi pe șosea. Oarecum suprinzător pentru această versiune de vârf, Kona a optat să o echipeze cu un mix de piese Shimano 105 și Ultegra, asigurând trenul de rulare de 2×11 atât de vânat astăzi, însă la un nivel calitativ care nu se înscrie tocmai în top.

Versiunea Esatto D și Esatto sunt două iterații inferioare care se bazează, în cazul primeia, pe componente Shimano Tiagra/105 și frâne mecanice pe disc, iar în cazul celei secunde pe frâne pe jante și modestul set Shimano Sora de 9 viteze.

Poate ca semn că nu au dat uitării cursierele ceva mai speciale, cei de la Kona au pregătit Kapu, o bicicletă care, opinăm noi, poate fi un înlocuitor capabil pentru titan(i)ul Esatto. Este adevărat că cele două diferă fundamental, Kapu având la bază oțelul, însă în materie de rezistență, decalajul dintre cele două probabil se va situa în limite marginale. Mizând mai departe pe această carte a componentelor care rezistă în timp, Kona a echipat Kapu cu piese Shimano 105 și Ultegra și i-a conferit o geometrie mai relaxată, precum și posibilitatea de a monta anvelope de o lățime maximă de 28mm.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

3 zile in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

4 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

4 zile in urma