După ce au anunțat lansarea de ceva vreme pe social media, Knolly Bikes din Vancouver au prezentat primul lor 29, denumit The Fugitive. Scopul lor a fost de a crea o bicicleta polivalentă gata de aventuri epice pe orice fel de poteci. Ei spun că Fugitive este mai eficientă la pedalat decât orice alt Knolly, dar își păstrează capacitatea de a trece peste cele mai dure obstacole.
Vor fi produse două versiuni ale modelului the Fugitive, cel standard oferind o cursă de 120 mm, iar cel Long Travel va oferi 135 mm. Cadrele vor avea două geometrii, putând fi adaptate pentru mai multe tipuri de teren. Cu o combinație între roți mari, geometrie modernă reglabilă și câteva aspecte interesante adăugate, Fugitive pare să fie un model polivalent interesant.
Knolly au proiectat Fugitive de la zero și le-a luat cu un an și jumătate mai mult decât de obicei, dar aceștia refuză să se grăbească, dorind să ofere un design despre care să fie convinși că are performanțe la nivel monidal. Compania a studiat în detaliu fiecare componentă a cadrului, investind în noi matrițe și scule pentru a obține o nouă generație de produse.
Fugitive marchează începutul celei de-a 5-a generație a cadrelor din aluminiu și carbon de la Knolly. Fiecare suprafață a cadrului a fost proiectată 2D sau 3D. Nou proiectatul seat tube explorează limitele tehnologice ale hidroformării, fiind folosite aliaje speciale de aluminiu pentru a obține greutate minimă și fiabilitate maximă.
Fugitive folosește un cadru hidroformat din aluminiu 6066, cu suspensia proprie a mărcii Fourby4. În funcție de cursa suspensiei spate, bicicleta este adaptată pentru furcă de 130 sau 150 mm. Toate joncțiunile cadrului sunt fabricate CNC din titan pentru a crește rigiditatea și a salva câteva grame.
Fugitive va fi primul cadru Knolly care folosește noua tehnologie Pivot Bushing, care a fost dezvoltată în parteneriat cu Igus. Nu au dat prea multe detalii, dar vor fi folosiți rulmenți despre care Knolly spun că produc mai puțină frecare și au o fiabilitate mai bună. Toate cadrele Knolly vor folosi această tehnologie.
Fugitive va folosi noul standard de ax spate de la Knolly, 157Trail, cu ax de 12×157 mm care oferă suficient spațiu pentru orice lățime de anvelopă, păstrând însă spațiu pentru călcâi mai mare decât la bicicletele actuale pe standard Boost 148 mm. Prioritatea principală fiind diametrul anvelopelor, cadrul a fost proiectat să accepte dimensiuni de până la 29×2.6 sau 27.5×3.25 cu impact minim asupra înălțimii monoblocului.
Geometria cadrului variază puțin între cele două modele și reglaje, dar chainstay-urile sunt de 430.5 mm iar toptube-ul are o lungime efectivă la mărimea M de 606 mm. Fugitive au un spațiu pentru tijă de șa cu diametrul de 31.6 foarte lung, astfel că toate mărimile acceptă tije reglabile de 175-200 mm.
Cadrul Fugitive folosește un monobloc filetat de 73 mm cu prindere demontabilă ISCG 05. Cadrul acceptă foi până la 38t cu transmisii 1x, dar sunt compatibile și cu 2x, putând fi montat un deraior față E-type.
Fugitive oferă rutare internă completă a cablurilor iar Knolly spun că aceasta a fost proiectată să evite zgomotele cablurilor din cadru. Toate mărimile de cadru oferă spațiu suficient pentru bidoanele cu apă, iar protecția demontabilă de pe downtube poate fi folosită și ca spațiu de depozitare pentru bateria sistemelor Shimano Di2. Greutatea cadrului anunțată este de 3.22 kg pentur modelul de 120 mm și 3.26 kg pentru modelul LT, incluzând aici amortizorul Fox DPS.
Prețul pentru cadrele Fugitive variază între 1979-2175 $. Există și câteva versiuni de biciclete echipate, denumite SL (Supreme Leader), DP (Dawn Patrol) iar pentru modelul de 120 mm există versiunea de top VP (Vice Pres), prețurile variind între 4300-6900 $. Cadrele sunt disponibile în trei combinații de culori: black cherry/crom, carbon/portocaliu și Le Mans blue/portocaliu/alb.
Cadrele și bicicletele complete Fugitive vor fi disponibile din iulie, pe pagina Knolly și la distribuitori.
Informații de pe bikerumor.com
Vezi comentarii
Salut ce semnificație are călcâi in: păstrând însă spațiu pentru călcâi mai mare decât la bicicletele actuale pe standard Boost 148 mm. ?