Jamis lansează noi cursiere de şosea, aventură şi ciclocros

Modelul de ciclocros SuperNova primeşte în 2016 ax thru pe faţă şi pe spate şi dropouts cu centrare automată pentru un schimb rapid de roţi, modelul Team având aceiaşi formă anul acesta cu cel Pro, până acum Team fiind construit pe mulaje mai complexe, dar astfel preţul modelului de top scade cu 200 USD, beneficiind de toate noutăţile tehnice. Cadrul este fabricat cu matrici dure din polistiren peste care acesta este vidat pentru o structură a carbonului densă şi uşoară. Toate cablurile sunt trecute prin interior, dar anul acesta lipseşte un cablu, bicicleta fiind echipată cu transmisie 1×11. Roţile sunt tubeless ready. A fost înnoită şi gama de culori şi grafica de pe cadre.

Jamis’ SuperNova carbon race cyclocross bikes gets updated to thru axles front and rear with self-centering dropouts for quicker, easier wheel changes…and their Xenith road bike finds another way to speed up wheel swaps.

Este posibilă montarea unui deraior faţă, chiar dacă toate modelele de ciclocros sunt echipate cu grupset SRAM 1×11. Modelul Pro este echipat cu Force 1 iar Elite şi modelul de aluminiu Nova Pro sunt echipate cu Rival 1. Ambele modele de carbon primesc rulmenţi de pedalier Enduro Evo, doar modelul de carbon primeşte rulmenţi standard Enduro. Modelele de carbon au monobloc tip BB386 EVO pentru ca să poată fi depărtate chainstay-urile cât mai mult pentru o rigiditate mai bună, deşi stay-urile au fost curbate puţin în interior pentru ca să nu fie lovite cu pantoful.

Toate trei modelele au butuc pe spate de 12×142 mm, ceea ce măreşte rigiditatea faţă de modelele cu frâne pe disc şi ax QR clasic.

Modelul de enduro Renegade primeşte şi el ax thru Maxle de 142×12 mm pe spate, pe faţă fiind deja echipată cu aşa ceva. Alte îmbunătăţiri pe modelul Elite sunt prinderile de disc Centerlock de pe roţile American Classic şi monobloc Enduro Evo. Modelul Expert foloseşte aceleaşi matriţe, dar cu fibre de carbon mai ieftine, roţi Alex cu Centerlock, grupset Shimano 105, frâne mecano-hidraulice TRP HyRD şi ghidon şi pipă Ritchey. Au fost montate de asemenea ghidoane cu curbură laterală de 12 grade, jante tubeless şi anvelope Clement, preţul începând de la 839 USD pentru modelul de aluminiu Exile.

Acesta are un cadru din aluminiu 6061 double-butted şi furcă de carbon cu ax de crom. Roţile sunt Alex tubeless ready, anvelopele de la Clement şi este echipată cu un grupset Shimano Claris 2×8. Cablurile sunt trecute prin cămăşi întregi iar ghidonul este tot modelul curbat în lateral de la Ritchey, restul pieselor fiind marca proprie Jamis.

Şi modelul de şosea Xenith este îmbunătăţit cu ax thru, primeşte roţi American Classic Argent Road Tubeless, anvelope Vittoria Open Corsa 700x23c şi costă 4999 USD. S-a renunţat la modelul SL care costa 8500 USD şi la fel s-a renunţat şi la furca aero cu frâne TRP integrate datorită dificultăţilor la schimbarea roţii, modelele de top primind furci clasice, un pic mai uşoare.

Informaţii preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma