Categorii: CursiereNoutati

Italia trăieşte în Seattle: Maglia Rosa Project

Orice e legat de ciclismul de şosea are puţin italienesc în spiritul şi materia sa şi atunci când un fost ciclist, pe deasupra câştigător de Il Giro, produce biciclete în ediţie limitată, Italia rutieră serveşte şi ca sursă de inspiraţie, şi ca sursă de fascinaţie. Intitulat Maglia Rosa Project, demersul fraţilor Hampsten cuprinde două cursiere care afişează de ce sunt cu adevărat în stare carbonul și oțelul atunci când sunt modelate de mâinile care trebuie.

Pentru cei care au pornit mai târziu televizoarele, Andy Hampsten, jumătate din Hampsten Cycles, este primul câștigător american al Turului Italiei, performanță pe care a realizat-o în 1988 și care merită un aritcol separat, ce va urma curând (promitem asta). Actualmente, el lucrează în compania ce îi poartă numele alături de fratele său, Steven, și se ocupă cu biciclete făcute la comandă, în principal din oțel și titan. Și pentru că chiar și bicicletele la comandă tind să urmeze un tipar anume, repetitiv la un moment dat, latura constructoare de cursiere a familiel Hampsten a plusat cu două modele mai speciale, care formează Maglia Rosa Project.

Înțelegem cu ușurință de ce Turul Italiei a fost ales să fie omagiat și, chiar dacă nu găsim biciclete roz pe aici, cele două progenituri, alternative la modelele de serie de top end ale producătorilor consacrați atât prin prisma prețului, cât și a echipării, solicită puțină atenție.

Il Carbonario este, după cum vizibil sugerează numele, modelul din carbon și costă 2.600$. Chiar dacă foarte mult accent s-a pus pe aspect, partea mecanică și de performanță nu a fost neglijată, spun producătorii.

De cealaltă parte, The Superissimo are ceva mai multă genă italiană în el, modelul fiind realizat exclusiv din țevi Columbus, sudate chiar de băieții din Seattle. Costând 2.700$, „oțelul” acesta dispune de două versiuni de culoare, Squadra Azurra și Verdigris, pe când restul specificațiilor pot fi croite după vrerea cumpărătorului, peste câteva luni când va începe livrarea modelelor.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma