Categorii: Industrie

Trek recheamă masiv în service cheiţe quick-release problematice

Recent Trek a emis un comunicat prin care recheamă o mulţime de biciclete ce pot fi afectate de o instalare defectuoasă a cheiţei quick release pentru roata faţă. Aceasta, în cazul în care nu este instalată corect, poate bloca discul de frână faţă. Cheiţa QR devine periculoasă doar dacă este lăsată în poziţia „deschis” întrucât aceasta se poate deschide mai mult de 180 de grade putând să intre în discul de frână.

Cheiţa defectuoasă nu este marca Bontrager ci este fabricată de un partener extern. Acestea pot fi de culoare neagră sau argintie, iar în poziţia deschis ele pot să intre între spiţele discului de frână pentru roata faţă, bineînțeles asta dacă nu ai căzut deja extrem de tare pentru că ţi-a ieşit roata faţă datorită neglijenţei tale. Trek informează însă că nu este nicio problemă cu cheiţa dacă este corect instalată.

Bicicletele Trek afectate sunt cele din categoria entry-level şi mijloc începând cu anul 2008 şi până în 2015. Se pare că vorbim de aproximativ 1.000.000 de biciclete pentru America de Nord şi în jur de 690.000 pentru Europa.

Trek oferă cheiţe noi la schimb plus un cupon de 15£ sau 20$ drept despăgubire pe care îl poţi solicita la orice dealer Trek până pe data de 31 decembrie 2015. Rechemarea lansată de Trek vine în urma a 3 reclamaţii primite din care una s-a soldat cu paralizie tetraplegică şi două cu răni mai uşoare din partea utilizatorului.

Important de ştiut este şi faptul că această cheiţă QR problematică este folosită şi de alte mărci de biciclete din lume. Aşadar este posibil ca şi alte companii să lanseze în curând rechemări similare. Cei care consideră ca sunt afectaţi de această rechemare sunt sfătuiţi să contacteze de urgenţă dealerul Trek din ţara lor.

Pentru cei mai puţin familiarizaţi cu bicicletele iată cum se instalează corect un ax QR şi cum trebuie să arate când este închis.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma