Avem schimbătoare electronice, tije de șa electronice, de ce nu și transmisie electronică? Pare „SF”, dar ideea nu este deloc nouă, existând planuri pentru așa ceva încă din 1975. Dar ce înseamnă asta mai precis?
Vorbim de eliminarea lanțului dintre pedale și roata spate, vorbim de „transmisie digitală”. Practic, puterea cu care tu rotești pedalele este transmisa spre roata spate, unde ai motorul electric, nu prin lanț ci prin informație electronică, legătura făcându-se prin fire electrice, iar comenzile gestionate de un software. Următorul pas ar fi wireless?
Potrivit clipului de mai jos, pentru mtb sistemul nu pare a fi bun, însă există multe argumente pro, care îl fac să fie ideal pentru bicicletele electrice de oraș, navetă sau bicicletele cargo. Spre exemplu, nu vei mai avea uzura transmisiei (lanț, pinioane, foi), nu se va mai deregla schimbătorul, nu vei mai avea lanț murdar, schimbarea vitezelor va fi automată, număr infinit de viteze, ABS integrat, tehnică de pedalare optimizată, se elimina punctele moarte la pedalare (ce face azi, într-o oarecare măsură, foaia ovală), posibilitate de recuperare după accident sau operație la picior prin aplicarea de rezistență diferită la picioare.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…