Categorii: Industrie

Primele cadre „Made in Europe” produse integral automat

La începutul lui octombrie 2015 povesteam despre ce au de gând să facă europenii şi anume să mute producţia de cadre din aluminiu pentru bicicleta din Asia înapoi în Europa. Două luni mai târziu avem deja în „carne şi oase” primele cadre europene produse integral automat şi robotizat. Partea poate cea mai interesantă este că realizarea unui astfel de cadru durează doar 4-5 minute. Concluzia ar trebui să fie că şi preţul bicicletei rezultate va fi cu mult mai mic datorită volumului mare de cadre care va fi produs, preţ care va concura puternic cu ce primesc acum europenii din Asia. În această fabrică s-au investit deja 14 milioane euro. Capacitatea initiala va fi de 450.000 de cadre din aluminiu.

Cadrele sunt produse în Portugalia în noua fabrică Triangles, iar tehnologia de fabricaţie este de origine germană provenind din industria auto. Fabrica dispune de două linii de producţie fiecare cu câte 10 roboţi care sudează. Însă automatizarea merge mai departe de sudură.

Foto Bike Europe

„Elementul cheie în acest proces automatizat nu este sudura în sine ci modul cum sunt aşezate ţevile pentru a fi sudate”, spune Luigi Seghezzi director la compania italiană Bike Machinery. Instalaţiile vor aşeza, tăia şi modela ţevile automat înainte ca procesul de sudură să înceapă. „Dacă totul este făcut corect roboţii acceptă ansamblul de ţevi şi încep sudura” încheie Luigi Seghezzi.

Întrucât întreg procesul este automatizat fiecare operaţie durează mai puţin de 30 secunde. Sudura MIG-MAG durează puţin mai mult însă per total un cadru complet iese din fabrică la 4-5 minute. În imagine vedem primele cadre europene ieşite din această fabrică şi construite complet automat.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

4 zile in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

5 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

5 zile in urma